معماری
خانه / پلی استیشن 5 / کنترلر پلی استیشن ۵ به صورت بی سیم شارژ خواهد شد

کنترلر پلی استیشن ۵ به صورت بی سیم شارژ خواهد شد

آخرین تصویر مهندسی منتشر شده از کنترلر پلی استیشن ۵ بار دیگر توانسته است تا سر و صداهای زیادی را برپا کند و در همین حین اطلاعات زیاد و مهمی را نیز به کاربران به‌نمایش بگذارد. در این طراحی لو رفته می‌توان دید که کنترلر دوال‌شاک ۵ این قابلیت را دارد که به واسطه اتصال یک افزونه به پشت این کنترلر، به‌صورت کاملا بی‌سیم و Wireless شارژ کنند.

کنترلر پلی استیشن 5
 
این طراحی که در ابتدا به‌وسیله سایت SegmentNext کشف و به‌رسانه‌ها انتقال یافت، نشان‌ دهنده این موضوع است که سونی در اواسط تابستان سال گذشته در تلاش برای به‌ثبت رساندن حق استفاده از افزونه‌ای برای شارژ بدون سیم به کنترلر خود بوده است. در توضیحات این قابلیت آمده است که: «یک آداپتور مخصوص شارژ Wireless که بتواند با اتصال به بدنه کنترلر به سیستم کامپیوتری کنترلر متصل شود و همزمان عملیات شارژ رسانی را به باطری‌ها انجام دهد. هم‌چنین در طراحی این آداپتور سعی شده است تا از اتصالاتی استفاده شود که در هنگام جداسازی این آداپتور از کنترلر مشکلی برای تجربه کاربر به‌وجود نیاید و بازیکن بتواند به بازی خود ادامه دهد.»

اما در تصویر منتشر شود آن‌طور که مشخص است این افزونه و یا آداپتور شکلی همانند دکمه‌های حرفه‌ای کنترلر دوال‌‌شاک ۴ خواهد داشت و تقریبا نیز اندازه‌ای یکسان دارد. این آداپتور که وظیفه دارد اتصال میان کنترلر و منبع تغذیه مورد نیاز شارژدهی را تامین کند به‌نظر یک دست‌ آورد چشم‌گیر برای سونی محسوب خواهد شد، زیرا در برهه‌ای که شرکتی مانند مایکروسافت هم‌چنان برای تامین انرژی کنترلرهای خود از باطری‌های یک‌بار مصرف لیتیومی استفاده می‌کند، قطعا تکنولوژی شارژ بدون سیم و باطری‌های شارژی با ظرفیت بالا یک خصوصیت ارزشمند برای سونی برشمرده خواهند شد.

اگرچه که کنسول پلی‌استیشن ۵ قرار است تا در پایان سال میلادی جاری عرضه شود، اما هم‌چنان سونی از بروز اطلاعات رسمی و موثق به‌رسانه‌ها خودداری پیشه کرده است، با تمام این تفاسیل اما باتوجه به‌ شواهد و اسناد پیش‌بینی می‌شود که سونی حداقل در زمینه نوآوری در کنترلرهای خود به موفقیت‌های بزرگی رسیده است و مخاطبان می‌توانند انتظار داشته باشند که دیگر در نسل نهم به‌میزان گذشته درگیر شارژ کردن کنترلرهای خود نباشند.

کنترلر پلی استیشن 5
Telegram
کنترلر پلی استیشن 5
Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *