معماری
خانه / پلی استیشن 5 / کاربرد Invite در پلی استیشن ۵

کاربرد Invite در پلی استیشن ۵

همان‌طور که هر روز به مراسم رونمایی از کنسول پلی‌استیشن ۵ نزدیک‌تر می‌شویم، حدس و گمان‌ها نیز در رابطه با این کنسول به اوج خود رسیده است. طبق گزارشات رسیده از سوی بازیسازان مختلف که تاکنون درحال توسعه عناوین مختلف برای کنسول نسل نهمی سونی هستند، گفته شده است که کنسول پلی‌استیشن ۵ قرار است امکانات و ویژگی‌های متعددی را با خود به نسل نهم بیاورد. در یکی از جدیدترین اخبار در رابطه با این کنسول نیز آمده است که کاربرد Invite در پلی استیشن ۵ قرار است تا در کنسول پلی‌استیشن ۵ کاربردی متفاوت‌تر نسبت به گذشته داشته باشند.

کاربرد Invite در پلی استیشن 5

اغلب بازیکنان عناوین چندنفره و آنلاین حتما آشنایی با سیستم Game Invitation System را دارند، این قابلیت به بازیکنان این امکان را می‌دهد که با ارسال یک دعوت نامه، بتوانند با دوستان خود به تجربه بازی‌های گوناگون بپردازند. این قابلیت که در حال حاضر این امکان را فراهم می‌آورد که بازیکنان با دیدن این دعوت نامه‌ها بتوانند بازی مورد نظر را باز کنند، اما در نسل آینده و کنسول پلی‌استیشن ۵ این عملکرد قرار است تا دچار تغییراتی شود.

براساس کیت توسعه کنسول PS5، سیستم ارسال دعوت به بازی در این کنسول به‌این صورت عمل خواهد کرد که، شخص فرستنده این دعوت می‎‌تواند بازی مورد نظر را در کنسول شخص گیرنده باز و یا به اصطلاح Lunch کند. همچنین آمده که در حین این عملیات کنسول شخص گیرنده یک Notification را به کاربر نشان خواهد داد که در آن گفته می‌شود که بازی در Background در حال اجرا است. همچنین این قابلیت وجود دارد که اگر کاربر درحال تجربه بازی‌ها به‌صورت تصویر در تصویر است بتواند تجربه یک بازی را متوقف و به تجربه بازی دعوت شده بپردازد.

بدلیل این که این اطلاعات از کیت توسعه کنسول PS5 برداشت شده است و همچنین تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که در کیت‌های توسعه دستگاه‌های مختلف استفاده می‌شود باید به ‌صورت رسمی ثبت شود. پس می‌توان گفت که احتمالا این قابلیت در کنسول نسل آینده سونی وجود خواهد داشت و این اطلاعات جزو اخبار موثق به‌شمار می‌آید. همچنین در اخبار گذشته نیز مطلع شدیم که کنسول پلی‌استیشن ۵ قادر خواهد بود تا چند بازی را در آن واحد به‌اجرا دربیاورد و همچنین قابلیت تجربه بازی‌های مختلف به‌صورت تصویر در تصویر نیز تایید شده است. این اخبار تنها می‌تواند نشانه‌گر این موضوع باشد که کنسول نسل نهمی سونی تا چه اندازه قدرتمند و خواهد بود.

اگرچه شاید بعضی از کاربران این ویژگی جدید را یک قابلیت غیر ضروری و یا مزاحمت آمیز تلقی کنند، اما باید ذکر کرد که این دسته از کاربران نباید نگران باشند، زیرا همیشه امکان این موضوع وجود دارد که سونی با ارائه یک بروزرسانی و یا گزینه‌ای در تنظیمات کنسول، این اجازه را برای کاربران فراهم کند تا این قابلیت به روال سابق خود برگردد. به‌نظر می‌رسد که این قابلیت درحال حاضر تنها دربخش آزمایشی خود قرار دارد و قطعا در زمان عرضه این کنسول مخاطبان می‌توانند انتظار وجود داشتن گزینه‌های زیادی را برای تنظیم این قابلیت داشته باشند.

کنسول پلی‌استیشن ۵ در تعیلات زمستانی سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد.

کاربرد Invite در پلی استیشن 5
Telegram
کاربرد Invite در پلی استیشن 5
Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *