معماری
خانه / کنسول بازی / پلی استیشن ۵ پرو در آغاز نسل بعدی عرضه خواهد شد

پلی استیشن ۵ پرو در آغاز نسل بعدی عرضه خواهد شد

بر اساس شایعات اخیر، سونی قصد دارد تا کنسول پلی استیشن ۵ پرو را در کنار نسخه معمولی پلی استیشن ۵ به بازار عرضه کند. بر اساس شایعات، این کنسول در انتهای سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد که تقریبا همزمان با عرضه ایکس باکس اسکارلت خواهد بود.

لی استیشن 5 پرو
پلی استیشن ۵ پرو

این شایعه توسط زنجی نیشیکاوا، ژورنالیست ژاپنی مطرح شده است که مدعی است، سونی از علاقه بازار به کنسول‌های قدرتمند و پیشرفته آگاه است و قصد دارد این بار مدل پرو کنسول جدید خود را همزمان با مدل معمولی عرضه کند. در نسل هشتم، پلی استیشن ۴ پرو تقریبا سه سال بعد از مدل معمولی به بازار عرضه شد.

 
اگرچه این خبر تنها یک شایعه است، اما باید خاطر ذکر شد که نیشیکاوا سابقه خوبی در لو دادن اخبار مهم دارد. او فردی بود که ساخت کنسول نینتندو سوییچ لایت را لو داده بود.

کنسول پلی استیشن ۵ اگرچه هنوز معرفی نشده است، اما بنا به گزارشات ویژگی‌های جذاب فراوانی خواهد داشت که از آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از نسل قبل، هارد SSD با زمان بارگذاری بسیار کم، ری تریسینگ و رزولوشن ۸K اشاره کرد.

پلی استیشن 5 پرو
Related image

از زمان عرضه اخبار مربوط به کنسول‌های نسل ۹، اظهار نظرات فراوانی از سوی متخصصین و بازی‌سازان عرضه شده است. یوبیسافت معتقده است که پلی استیشن ۵ و ایکس باکس اسکارلت، پیشرفت بزرگ و محسوسی نسبت به پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان محسوب می‌شوند، در حالی که Platinum Games معتقد است که این دو کنسول، تفاوت چندانی ایجاد نخواهند کرد.
 

جک ترتون، مدیر سابق شعبه آمریکای کمپانی سونی، معتقد است که پلی استیشن ۵ نسبت به نسل قبل، رقابت سنگین‌تری را تجربه خواهد کرد. EA نیز اعلام کرده است که ساخت بازی برای نسل ۹ را آغاز کرده است.

از نظر عملکرد، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس اسکارلت بسیار مشابه به نظر می‌رسند اما شایعاتی به گوش می‌رسد که حاکی از برتری پلی استیشن ۵ نسبت به ایکس باکس اسکارلت هستند.

 
نظر شما درباره پلی استیشن ۵ چیست؟ آیا این سونی می‌تواند موفقیت نسل هشتم را تکرار کند؟

پلی استیشن 5 پرو
Telegram
پلی استیشن 5 پرو
Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *