معماری
خانه / اخبار بازی / پرفروش ترین / پرفروش ترین کنسول | پلی‌ استیشن ۴ حدود ۶۸ میلیون واحد بیشتر از اکس‌باکس وان به‌فروش رفته است

پرفروش ترین کنسول | پلی‌ استیشن ۴ حدود ۶۸ میلیون واحد بیشتر از اکس‌باکس وان به‌فروش رفته است

می‌دانیم شرکت مایکروسافت از سال ۲۰۱۵ به بعد هیچ‌گونه آمار رسمی مربوط به فروش کنسول‌ اکس‌باکس وان منتشر نمی‌کند و تنها با اخباری مبهم مانند تمام شدن موجودی یکی از مدل‌ها (که دقیقاً معلوم نیست این موجودی چقدر بوده است)، به پُر کردن این فضای خالی می‌پردازد اما جزئیات جدید از پرفروش ترین کنسول نشان از وخیم بودن اوضاع برای ردموندی‌ها دارد.

پرفروش ترین کنسول
بنابر اطلاعات منتشر شده در گزارش توجیه اقتصادی AMD، شرکتی که وظیفه‌ی تولید پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی هر دو کنسول اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ را برعهده دارد، مجموع دستگاه‌های فروخته شده‌ی این دو کنسول به ۱۵۰ میلیون واحد می‌رسد. از آن‌جا که سونی ماه گذشته اعلام کرد حدود ۱۰۹ میلیون پلی‌استیشن ۴ به خرده‌فروشی‌ها ارسال شده است، با یک جمع و تفریق ساده می‌توان به این نتیجه رسید که اکس‌باکس وان پس از حدود هفت سال عرضه، تنها ۴۱ میلیون واحد فروخته است.

باتوجه به اطلاعات بالا با ۶۸ میلیون نسخه، فاصله‌ی زیادی بین دو کنسول وجود دارد. شاید جالب باشد بدانید طبق گزارشی که الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در سال ۲۰۱۸ منتشر کرده بود، ایکس‌ باکس وان ۵۰ میلیون نسخه کم‌تر از رقیب خود به‌فروش رفته بود که با توجه به فروش ۸۰ میلیون واحدی پلی‌استیشن ۴ در آن زمان می‌توانستیم متوجه‌ی سهم ۳۰ میلیونی مایکروسافت از بازار کنسول‌های خانگی شویم. حال اما بعد از گذشت تقریباً دو سال از آن روزها، نه‌تنها این فاصله پر نشده بلکه افزایش ۱۸ میلیون نسخه‌ای نیز داشته است. این آمار یادآور سلطه‌ی پلی‌استیشن ۲ بر نسل ششم کنسول‌های بازی‌‌های ویدئویی است.

با این وجود تحلیلگران معتقدند هردو شرکت سونی و مایکروسافت با قدرت بیشتری نسل آینده را آغاز خواهند کرد و باتوجه به تغییر و تحولات اخیر مجموعه‌ی اکس‌باکس در خرید استودیوهای فرست پارتی و ارائه‌ی سرویس‌های مخاطب‌پسند ممکن است کار برای تیم پلی‌استیشن بسیار سخت‌تر از نسل هشتم باشد.

پرفروش ترین کنسول
Telegram
پرفروش ترین کنسول
Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *