معماری
خانه / اخبار / نام کنسول نسل نهمی مایکروسافت فقط Xbox خواهد بود

نام کنسول نسل نهمی مایکروسافت فقط Xbox خواهد بود

در حین مراسم TGA 2019، مایکروسافت تصمیم گرفت تا از نسل آینده کنسول نسل نهمی خود رونمایی کند، آن‌طور که در این مراسم عنوان شد کنسول رونمایی شده  Xbox Series X نام خواهد داشت. اما، سایت Business Insider در طی مصاحبه‌ای که با مدیر روابط عمومی مایکروسافت انجام داده، به‌صورت رسمی اعلام شده است که کنسول نسل آینده مایکروسافت تنها Xbox نام خواهد داشت و واژه Series X تنها نام مدلی خاص از این کنسول است که سال آینده عرضه خواهد شد.

کنسول نسل نهمی

این مدیر مسئول در اظهارت خود آورده است که: « نامی که ما برای کنسول‌های نسل بعدی مایکروسافت در نظر گرفته‌ایم تنها Xbox خواهد بود، همان‌طور که در مراسم TGA 2019 نیز مشاهده کردید این اسم ماقبل واژه Series X به کار رفت. دقیقا همانند نسل گذشته واژه‌های اضافه شده به نام تجاری Xbox تنها نشان‌دهنده این موضوع هستند که مدل‌های دیگری از کنسول اصلی در آینده منتشر خواهد شد.»

در هر حال مشخص نیست که آیا مایکروسافت قصد دارد در آغاز نسل نهم کنسول ضعیف‌تری نسبت به Xbox Series X منتشر کند، اما همان‌طور که نسل گذشته نیز شاهد بودیم این امکان وجود دارد که مایکروسافت در ادامه نسل آینده کنسولی سبک‌تر، کوچک‌تر و احتمالا ضعیف‌تری را معرفی کند که قیمت آن نیز کمتر از کنسول قدرتمند Xbox Series X باشد.

همان‌طور که رییس بخش ایکس باکس مایکروسافت یعنی فیل اسپنسر (Phil Spencer) نیز در چند روز گذشته اعلام داشته بود، واژه Series X در بعد از واژه Xbox این قابلیت را به مایکروسافت خواهد داد تا در ادامه نسل نهم کنسول‌های بیشتری را با مدل‌های مختلف وارد بازار کند.

گفتنی است که کنسول Xbox Series X همان‌طور که در زمان معرفی اعلام شد، دارای ویژگی‌های جدید زیادی است و حتی یک کنترلر جدید نیز برای این کنسول تولید شده است که قابلیت‌هایی نظیر یک دکمه مخصوص اشتراک گذاری نیز روی بدنه آن تعبیه شده است. به‌تازگی همچنین اعلام شده است که کنسول Xbox Series X قادر خواهد بود تا از تمام عناوین نسل‌های گذشته کنسول ایکس باکس پشتیبانی کند و همچنین این عناوین را بهتر از کنسول ایکس باکس وان اجرا خواهد کرد.

باتوجه به اظهارات امروز مایکروسافت باید انتظار داشته باشیم تا مدل‌های مختلف دیگری از کنسول Xbox در ماه‌های آینده به مخاطبان معرفی شوند.

کنسول نسل نهمی

کنسول نسل نهمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *