معماری
خانه / پلی اسیتشن پلاس / سرویس پلی استیشن پلاس رکورد جدیدی ثبت کرد

سرویس پلی استیشن پلاس رکورد جدیدی ثبت کرد

سونی در جدیدترین گزارش از دو سرویس پلی استیشن پلاس و سرویس PlayStation Now آمار قابل تاملی را منتشر کرده است. این دو سرویس که برای کاربران کنسول پلی‌استیشن دردسترس قرار گرفته است، توانسته‌اند به رکورد جدیدی دست پیدا کنند.

سرویس پلی استیشن پلاس

سونی در این گزارش اعلام کرد که سرویس پلی‌استیشن پلاس تا تاریخ ۳۱ مارچ (۱۲ فروردین)، توانسته به ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار کاربر برسد. این در حالی است که تنها در سه ماه آخر گزارش منتهی شده به تاریخ ۳۱ مارچ، بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر به این سرویس پیوسته‌اند.

سونی رشد صعودی و حرکت رو به جلو را به دلیل عرضه کنسول پلی‌استیشن ۵ و ورود به نسل بعدی، دانسته است. همچنین سرویس PlayStation Now که از دیگر محصولات این شرکت بزرگ است نیز تا پایان آوریل ۲۰۲۰ توانسته به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر رسیده است.

سرویس پلی استیشن پلاس

سونی این افزایش و رشد را بی‌ربط به شیوع ویروس کرونا ندانسته است و در اینباره می‌گوید: «در شرایط فعلی که مردم بیرون نمی‌روند، نیاز به سرگرمی‌های دیجیتالی مانند بازی‌ها در جهان رو به افزایش است. به دنباله این موضوع، تعداد کاربران پلی‌استیشن نیز به طور چشم‌گیری رشد داشته است.»

با وجود شباهت‌های بین سرویس PlayStation Now با ایکس‌باکس گیم‌پس، نمی‌توان این دو را هم سطح یکدیگر دانست. اما چندی پیش سونی با کاهش قیمت این سرویس و همچنین اضافه کردن عناوینی مانند بازی Spider-Man به نظر می‌رسد به سیاستی که یک نسل برای ترمیم آن زمان داشت، دست پیدا کرده است. کاری که مایکروسافت به بهترین شکل ممکن در سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس انجام داد. حضور ۱۰ میلیون مشترک در سرویس ایکس‌باکس گیم‌پس نیز از سنگینی وزنه به سمت مایکروسافت خبر می‌دهد.

با وجود تمام این موضوعات، به نظر می‌رسد قرنطینه خانگی بازار خوبی برای شرکت‌هایی مانند سونی و مایکروسافت ایجاد کرده است. بازاری که هر دو شرکت توانسته‌اند به بهترین شکل ممکن از آن بهره ببرند. حال باید منتظر ماند و دید که روند عرضه کنسول‌های نسل نهمی در سال میلادی جاری به چه شکلی جلو خواهد رفت و آیا طبق اخبار رسمی، امسال شاهد حضور دو کنسول ایکس‌باکس سری ایکس‌ و کنسول پلی‌استیشن ۵ خواهیم بود. نظراتتان را درباره این دو کنسول با ما و کاربران سایت به اشتراک بگذارید.

برای خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس کلیک کنید

سرویس پلی استیشن پلاس
Telegram
سرویس پلی استیشن پلاس
instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *