معماری
خانه / اخبار / به اعتقاد هیدئو کوجیما تکنولوژی استریم گام بزرگ بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی است

به اعتقاد هیدئو کوجیما تکنولوژی استریم گام بزرگ بعدی صنعت بازی‌های ویدئویی است

آقای هیدئو کوجیما کارگردان سری موفق و محبوب Metal Gear، در جدیدترین مصاحبه‌ی خود به موضوع تکنولوژی‌های واقعیت مجازی و استریم بازی‌‎ها پرداخته و بیان کرده است که به اعتقاد او، استریم بازی‌ها در آینده‌ی نزدیک بسیار مهم‌تر از تکنولوژی واقعیت مجازی خواهد بود.

هیدئو کوجیما

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) بدون شک یکی از بازی‌سازانی است که همیشه تلاش دارد از آخرین تکنولوژی‌های موجود برای توسعه‌ی بازی‌های خود بهره ببرد. در حال حاضر، اگر بخواهیم به جدیدترین تکنولوژی‌های موجود در صنعت بازی‌های ویدئویی اشاره کنیم، قطعا نام دو تکنولوژی واقعیت مجازی و استریم بازی‌ها از طریق سرورهای ابری به ذهن می‌رسدند. اگرچه هر دو تکنولوژی در حال حاضر بسیار محدود هستند ولی اگر همه‌چیز به خوبی پیش برود، احتمالا در آینده شاهد گسترش هر دو تکنولوژی در آینده خواهیم بود. با این حال، سوال این‌جا است که کدام یک از این دو شاخه بیش از دیگری رشد خواهد کرد؟

آقای هیدئو کوجیما در جدیدترین مصاحبه‌ی خود با وب‌سایت Rocket Beans Gaming بیان کرده است که اگرچه به حوزه‌ی واقعیت مجازی علاقه داشته و تمایل دارد در این زمینه کار کنید ولی در حال حاضر زمان کافی برای تمرکز برروی پروژه‌های واقعیت مجازی را ندارد. آقای کوجیما در این مصاحبه بیان کردند:

    من دوست دارم عنوانی بسازم که در آن شما دچار Motion Sickness نشوید. در زمینه‌ی واقعیت مجازی، من واقعا به این بخش علاقه‌مند هستم ولی فکر نمی‌کنم که زمان آزاد برای کار در این زمینه را داشته باشم.

    من در جریان پنل دیروز گفتم که در طول این ۱۲۰ که توسط برادران لومیر (Lumiere) خلق شده است، ما همیشه یک مانیتور یا یک صفحه‌ی مستطیلی (مانند یک Ipad) داشته‌ایم. ما همیشه یک فریم و قاب محدود داریم، درست است؟ تکنولوژی واقعیت مجازی به شکلی ما را از این محدودیت رها کرده است.

اگرچه آقای کوجیما باور دارند که تکنولوژی واقعیت مجازی پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی برای پیشرفت دارد ولی به اعتقاد ایشان، این تکنولوژی استریم بازی‌ها است که به مهم‌ترین قدم در صنعت بازی‌های ویدئویی در آینده‌ی نزدیک (یک بازه‌ی زمانی پنج ساله) تبدیل خواهد شد.

    استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی می‌تواند کاربرد زیادی در بخش آموزش و شبیه‌سازها داشته باشد. من فکر می‌کنم که می‌توان کارهای بزرگی با استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی انجام داد. با این حال، من باور دارم که در ۵ سال آینده، این تکنولوژی استریم بازی‌ها است که به مهم‌ترین بخش صنعت بازی‌های ویدئویی تبدیل می‌شود. در حال حاضر، استریم کردن بازی‌ها نمی‌تواند به تکنولوژی واقعیت مجازی برسد و به همین دلیل، من فکر می‌کنم که الان زمان مناسبی برای ساخت محصولات واقعیت مجازی است.

اگرچه آقای کوجیما در مصاحبه‌ی خود به هر دو تکنولوژی استریم بازی‌ها و واقعیت مجازی اشاره کرده‌اند ولی جدیدترین ساخته‌ی ایشان یعنی Death Stranding از هیچ‌کدام از آن‌ها استفاده نمی‌کند. این بازی در تاریخ جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۸ (۸ نوامبر ۲۰۱۹ میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه خواهد شد. البته کاربران رایانه‌های شخصی می‌توانند در تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی از تجربه‌ی این عنوان لذت ببرند.

هیدئو کوجیما
Telegram
هیدئو کوجیما
Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *