معماری
خانه / موبایل و تبلت / اپل انتن ۵G برای آیفون ۱۲ را خودش تولید می‌کند

اپل انتن ۵G برای آیفون ۱۲ را خودش تولید می‌کند

شرکت اپل احتمالاً تصمیم دارد تا در سال ۲۰۲۰ میلادی انتن ۵G را به صورت اختصاصی برای آیفون ۱۲ و دیگر تلفن‌های هوشمند این سال تولید و آماده عرضه کند.

انتن 5G

بر اساس گزارش خبرگزاری Fast Company شرکت اپل نتوانسته با کوالکام بر سر تأمین قطعات ارتباطی آیفون‌ها به توافق برسد و به همین دلیل این کمپانی در تلاش است تا به صورت اختصاصی تراشه ۵G به کار رفته در آیفون ۱۲ را تولید و آماده عرضه به بازار کند. این وب سایت اعلام کرده که مدیران شرکت اپل از تراشه‌های طراحی شده توسط کوالکام رضایت کامل نداشته‌اند و به همین دلیل تصمیم دارند تا به صورت اختصاصی این تراشه‌ها را تولید و آماده عرضه در آیفون ۱۲ کنند.

اپل از همین حالا قرارداد خود را با شرکت کوالکام بر سر تولید انبوه تراشه QTM 525 5G فسخ کرده است و تمایلی به همکاری با این شرکت ندارد. دلیل رد این تراشه از طرف مدیران اپل، ابعاد آن عنوان شده است و مدیران اپل بر این باور هستند که قرار دادن این تراشه در آیفون‌های جدید در کنار قطعات سخت افزاری دیگر امکان پذیر نیست؛ چرا که ابعاد این تراشه بسیار بزرگ‌تر از آن چیزی است که اپل انتظار داشته است.

کوالکام با این حال همچنان به عنوان تأمین کننده تراشه‌های ارتباطی آیفون‌ها شناخته می‌شود؛ با این حال در تولید مدل‌های جدید این شرکت با اپل همکاری نخواهد داشت.

اپل تصمیم دارد تا در سال ۲۰۲۰ میلادی پنج مدل تلفن هوشمند را آماده عرضه به بازار کند که چهار مدل از آن‌ها مجهز به نسل پنجم تراشه‌های ارتباطی با عنوان امواج میلی متری mmWave هستند. این تلفن‌های هوشمند البته در سپتامبر سال ۲۰۲۰ آماده معرفی و عرضه به بازار خواهند شد. با این حال شرکت اپل یک تلفن هوشمند مبتنی بر فناوری LTE را در اوایل سال ۲۰۲۰ آماده عرضه به بازار خواهد کرد که احتمالاً با نام آیفون ۹ شناخته خواهد شد.

 

برای خرید گیفت کارت apple کلیک کنید

انتن 5G
Telegram
انتن 5G
Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *