معماری
خانه / اخبار / اخبار گوناگون / آمازون در حذف نظرات گمراه‌کننده به خوبی عمل کرده است

آمازون در حذف نظرات گمراه‌کننده به خوبی عمل کرده است

آمازون که قبلا هم بیان کرده بود به زودی روش جدیدی را برای حذف نظرات گمراه‌کننده‌ی کاربران انتخاب خواهد کرد به نظر می‌رسد به خوبی به قول خود عمل کرده باشد. جدیدترین آمارها نشان می‌دهند که این وب‌سایت اینترنتی مطرح توانسته بیش از ۳۲ هزار نظر گمراه‌کننده در محصولات را از میان بیش از  ۶۵ میلیون نظر حذف کند. نظرات گمراه‌کننده‌ی آمازون معمولا توسط اشخاص نامعتبر نوشته می‌شدند و باعث می‌شد تا برخی از محصولات نمره‌ی بیش از اندازه دریافت کنند در حالی که همان محصول دارای کیفیت مناسبی نبوده است.

معمولا کسانی اینگونه نظرات را می‌نویسند که از سوی فروشنده تخفیفی را برای خرید محصولات آن‌ها دریافت می‌کنند. در نتیجه نظارت مثبت بسیار زیاد باعث شده تا نمره‌ی برخی از این محصولات آن‌چنان که باید به تصویر کشیده نشوند. نظرات گمراه کننده به قدی زیاد بوده‌اند که به طور کلی نمره‌ی ۴٫۷۴ را از ۵ به مصحولات داده‌اند در حالی که با حذف این نظارت حالا به طور میانگین نمرات آن‌ها به ۴٫۳۶ رسیده است.

آمازون
آمازون

همین مسئله باعث شده بود تا اعتماد کاربران به بخش نظارت آمازون به طور کامل از بین برود. آمازون هم به همین علت قول داده بود تا راه و حلی را برای آن‌ها انتخاب کند و به نظر می‌رسد توانسته تا حد زیادی موفق عمل کند. حالا باید کمی بیشتر به آمازون زمان بدهیم تا نظرات گمراه کننده‌ی بیشتری را از روی محصولات این وب‌سایت حذف کند.

آمازون

 

آمازون.کام یا آمازون دات کام، (به انگلیسی: Amazon.com) شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است، که در سال ۱۹۹۴ توسط جف بزوس، در شهر سیاتل، ایالت واشینگتن تأسیس شد.

این شرکت فعالیت جدی خود را در سال ۱۹۹۵ با عنوان فروشگاه آنلاین کتاب، آغاز کرد، سپس اقدام به فروش محصولات نو یا دست‌دوم از طریق اینترنت نمود. شرکت آمازون هم‌اکنون کتاب، سی‌دی، دی‌وی‌دی، بسته‌های نرم‌افزاری و حتی کفش و لباس نیز عرضه می‌کند و امروزه بیشترین درصد فروش را در بین سایر فروشگاه‌های اینترنت دارد. وب‌گاه آمازون، بخش اعظم از کسب‌وکار این شرکت بشمار می‌آید، که طیف وسیعی از خدمات و کالاها، از طریق آن عرضه می‌گردد. از ویژگی‌های این وب‌گاه، امکان ورق زدن و مطالعه نسخه الکترونیکی اغلب کتاب‌هایی است، که در این وب سایت برای فروش گذاشته شده است. این شرکت همچنین با کمک تکنولوژی‌های نوین چاپ و تولید کتاب، اقدام به ارائه کتاب‌هایی بر اساس سیستم چاپ بنابر تقاضا نموده است، که در این روش بجای چاپ و انبار کتاب در تعداد وسیع، تنها با نگهداری فایل الکترونیکی کتاب‌ها، پس از سفارش مشتری، اقدام به چاپ و تولید یک یا چند نسخه از کتاب نموده، آنها را به آدرس مشتری ارسال می‌کند.

کپیتال گروپ هم‌اکنون با در اختیار داشتن ۶٫۲٪ درصد از سهام آمازون، بزرگترین سهام‌دار آن محسوب می‌شود. بخشی از سهام شرکت آمازون.کام نیز در بازار بورس نزدک معامله می‌شود. این شرکت جزئی از شاخص‌های اس اند پی ۵۰۰ و نزدک۱۰۰ بشمار می‌آید. وب‌گاه‌های الکسا اینترنت، دیجیتال فتوگرافی رویو، گودریدز و بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها، متعلق به آمازون.کام می‌باشند.

وب‌گاه آمازون که به عنوان بزرگترین کتابفروشی آنلاین دنیا شناخته می‌شود؛ در سال ۲۰۱۴ معادل ۶۳ درصد فروش آنلاین کتاب و ۴۰ درصد کل فروش کتاب دنیا را از طریق خرده فروشی به دست آورد. این میزان فروش رکوردی جهانی بود که یک فروشگاهی وبسایتی به آن دست یافت. آمازون همچنین بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایالات متحده محسوب می‌شود و در وب‌گاه خود به جز کتاب، محصولات متنوعی چون پخش کننده دی وی دی و بلو ری، ام پی تری پلیر، انواع نر م افزار، بازی ویدئویی، وسایل الکترونیکی، زیورآلات، مبلمان، غذا، اسباب بازی و پوشاک نیز می‌فروشد. این وبسایت از چند سال پیش همچنین وارد عرصه تولید اسمارت فون، تبلت، کتابخوان دیجیتال، تلفن و تلویزیون دیجیتال هم شده است.

 

تلگرام
تلگرام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *