معماری
خانه / آموزش ها / گیفت کارت پلی استیشن | PlayStation Gift Card و کاربرد های آن

گیفت کارت پلی استیشن | PlayStation Gift Card و کاربرد های آن

گیفت کارت پلی استیشن | PlayStation Gift Card
گیفت کارت پلی استیشن | PlayStation Gift Card و کاربرد های آن

امروز به گیفت کارت پلی استیشن ( PlayStation Gift Card ) می پردازیم ، گیفت کارتی که دوستدارن کنسول های PS1 ، PS2 ، PS3 ، PS4 ، PS4 Pro و به زودی کاربران کنسول PS5 به آن نیاز دارند تا بتوانند از خدماتی که شرکت سونی بر روی کنسول پلی استیشن قرار داده است استفاده کنند . به طور مثال کاربران با خرید گیفت کارت پلی استیشن و سپس خرید پلی استیشن پلاس PlayStation Plus می توانند به صورت آنلاین با دوستان خود بازی کنند یا جدید ترین بازی های رایگان که سونی مخصوص کاربران پلاس پلی استیشن قرار داده است استفاده کنند . یا به طور نمونه کاربری قصد دارد جدید ترین بازی های روز دنیا مانند Call of Duty: WWI را با تخفیف پیش خرید Pre Order کند می تواند از طریق Play Station Store با گیفت کارت PS4 سفارش دهد . این موضوع رو دوست داران کنسول های بازی پلی استیشن باید مد نظر داشته باشند که گیفت کارت پلی استیشن جهت رفاه حال آنها ایجاد شده است و از دردسر های خرید ویزا کارت و مستر کارت و بقیه کارت های بانکی خارجی مصون می مانند .

خرید گیفت کارت ps4

گیفت کارت پلی استیشن | PlayStation Gift Card و کاربرد های آن

در این مطالب سعی ما بر این است تا بتوانیم ابتدا تعریف واضحی از گیفت کارت پلی استیشن ( PlayStation Gift Card )برای دوستداران کنسول پلی استیشن ایجاد کرده سپس کاربرد های گیفت کارت پلی استیشن را برای دوست داران آن در وبلاگ گیفت کارت باز دات کام قرار دهیم . به همین منظرو کسانی که قصد خرید گیفت کارت پلی استیشن ( گیفت کارت ps4 ) دارند می توانند به فروشگاه ما به آدرس giftcardbaz.com مراجعه کنند .

گیفت کارت چیست ؟

معمولاً گیفت کارتها به صورت مجازی و اعتبار پولی در حساب کسان با وارد نمودن یک کد شارژ میشود و شما در واقع با این اعتبار مجازی میتوانید برای خرید اجناس و خدمات الکترونیکی و حتی گاهی اوقات کالاهای فیزیکی و قابل لمس کاربرد نمایید. کالاهای دیجیتالی یا الکترونیکی همانند بازی، برنامه، کتاب ، فیلم و موسیقی هستند که معمولاً از طریق استور مربوطه قابل گرفتن میباشند. برای مثال گیفت کارت آیتونز قابل کاربرد در استور آیتونز یا اپ استور بوده و گیفت کارت گوگل پلی یا اندروید مارکت قابل کاربرد در استور گوگل پلی و گیفت کارت مایکروسافت در استور مایکروسافت و در ایکس باکس ، آمازون در آمازون ، پلی اسیتشن در سونی و غیره…

 گیفت کارت پلی استیشن نتورک چیست ؟

گیفت کارت پلی استیشن «پلی‌استیشن استور» (Play Station Store)، یکی از لوازم جانبی دیجیتالی کنسول نسل هشتمی سونی به‌حساب می‌آید  که برای گیمرها (خصوصا گیمرهای حرفه‌ای) بسیار کاربردی است. شما با تهیه این گیفت کارت می‌توانید تا سقف اعتبار ۲۰ دلار از فروشگاه پلی‌استیشن خرید کنید. روی هر کارت یک کد برای فعال‌سازی اعتبار در اکانت PSN  دارد که با ورود آن کد، به میزان اعتبار خریداری‌شده توسط کاربر، حساب او شارژ می‌شود تا با استفاده از آن بتواند نسبت به خرید اینترنتی اقدام کند. لازم به ذکر است که کارت‌های عضویت دلاری، برای حساب‌های کاربری ریجن ۱ یا همان آمریکا مناسب هستند. از سوی دیگر، کارت‌های یورویی، برای حساب‌های کاربری ریجن ۲ یا همان اروپا مناسب هستند.

گیفت کارت PSN برای کسانی مناسب است که می‌خواهند از فروشگاه اینترنتی پلی‌استیشن خرید کنند. هر کارت بک کد جهت شارژ اکانت PSN دارد که با ورود آن کد، به میزان کارت خریداری شده توسط کاربر، حساب او شارژ می‌شود تا با استفاده از آن بتواند نسبت به خرید اینترنتی اقدام نماید.

خرید گیفت کارت پلی استیشن | نحوه شارژ گیفت کارت ps4

گیفت کارت «پلی‌استیشن استور» (Play Station Store)، یک کارت هدیه‌ی کنسول سونی است. این محصول، برای گیمرها، بسیار کاربردی است. شما با تهیه‌ی این گیفت کارت می‌توانید تا سقف اعتبار ۱۰۰ دلار از فروشگاه پلی‌استیشن خرید کنید. هر کارت یک کد برای فعال‌سازی اعتبار در اکانت PSN دارد که با ورود آن کد، به میزان اعتبار خریداری‌شده توسط کاربر، حساب او شارژ می‌شود تا با استفاده از آن بتواند نسبت به خرید اینترنتی اقدام کند.
نحوه وارد کردن کد :
– کنسول را به اینترنت متصل کنید.
– در قسمت PlayStation Network گزینه PlayStation Store را انتخاب کنید
– کد ارسال شده به ایمیل خود را در قسمت Redeem Code وارد کنید.

شما می توانید این ۳ ویدیو آموزشی درباره نحوه شارژ گیفت کارت پلی استیشن در فروشگاه پلی استیشن ، خرید یک بازی با PS Vita با گیفت کارت پلی استیشن و وارد کردن کارت PSN در دستگاه PS4 Pro  رو مشاهده کنید .

آموزش شارژ گیفت کارت پلی استیشن در فروشگاه پلی استیشن

خرید یک بازی با PS Vita با گیفت کارت پلی استیشن
وارد کردن کارت PSN در دستگاه PS4 Pro

پلی استیشن پلاس PlayStation Plus چیست؟

PSN  یا PlayStation Network شبکه  ای از گیمر های کنسول های سونی است که در حال حاضر بیش از ۱۱۰ میلیون نفر عضو در سراسر جهان دارد.

PSN Plus نوعی از اکانت PSN است که در اژای پرداخت هزینه سالانه ۵۰ دلار فعال می گردد. و امکانات اضافه ای نسبت به اکانت معمولی  را در اختیار گیمر ها قرار می دهد.اکانت PlayStation Plus برای بازی آنلاین در روی کنسول PS4 الزامی است و همه کسانی که می خواهند از این طریق آنلاین بازی کنند لازم است که این اکانت را تهیه نمایند.

امکانات پلی استیشن پلاس:

     هر ماه تعدادی بازی رایگان
    دسترسی به قابلیت بازی چند نفره در  PS4
    تا ۷۵ درصد تخفیف برای خرید از PlayStation Store
    تا ۳ گیگابایت فضا برای ذخیره بازی به صورت آنلاین
    یک  اکانت برای PS4 و PSP vita

برای دیدن قیمت اکانت PSN Plus به فروشگاه ما به آدرس گیفت کارت باز دات کام giftcardbaz.com مراجعه کنید .
 
برای خرید اعتبار جهت تهیه پلی استیشن پلاس  و… می توانید  از این جا اقدام  کنید.

خرید اکانت پلی استیشن

خرید اکانت پلی استیشن

خرید گیفت کارت پلی استیشن

تفاوت پلی استیشن پلاس و شارژ حساب:

پلی استیشن پلاس که در سایت هست  خود پلاس رو مستقیم براتون فعال میکنه. که با فعال سازیش میتونید تمامی بازی ها رو انلاین بازی کنید

اما شارژ حساب  خود پول رو میریزه توی حسابتون که با اون پول هرکاری میتونید بکنید. کلا حکم پول رو داره

مثلا با اون میتونید بازی بخرید یا دی ال سی بخرید یا غیره

اگه قصدتون فقط انلاین بازی کردن باشه پلاس کفایت میکنه

بیشتر بخوانید : کاربرد های گیفت کارت چیست ؟

کارت PSN چیست و به چه‌کاری می‌آید؟

اصلی‌ترین مزیت یک کارت PSN یا همان کارت شبکه پلی‌استیشن(PlayStation Network Card) این است که می‌توانید خدماتی را که به‌وسیله‌ی فروشگاه پلی‌استیشن ارائه می‌شود، با استفاده از این کارت‌ها، به‌جای استفاده از کارت اعتباری خریداری نمایید. اگر تمایل به خرید بازی، افزودنی‌های بازی و هر آنچه بر روی شبکه پلی‌استیشن موجود است دارید، می‌توانید از گیفت کارت‌های پلی‌استیشن ارائه‌شده بر روی سایت گیفت گیفت استفاده کنید.

کاربرد PlayStation Network Card چیست؟

اعتبار درون یک کارت PSN را می‌توانید در داخل حساب کاربری شبکه پلی‌استیشن تان واریز کنید. و آن را می‌توانید در کیف پول پلی‌استیشن خود بیابید. مبلغی که در این کیف قرار دارد می‌تواند برای خرید طیفی از محصولات و خدماتی مثل فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی، بازی‌های خاص و افزودنی‌های بازی، بازی‌های کلاسیک PS one و سیستم بازی‌های قابل‌حمل در PSP و همچنین PlayStation 3 استفاده می‌شود.

با توجه به این‌که به شکل معمول قابلیت استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی برای خرید از PlayStation Network از داخل ایران وجود ندارد، استفاده از گیفت کارت‌ها جایگزین بسیار مناسبی برای کارت‌های اعتباری بین‌المللی و احراز هویت آن‌هاست چراکه فقط با یک کد چندرقمی می‌توانید به کیف پول خود در پلی‌استیشن دلار واریز کنید، درحالی‌که برای استفاده از کارت‌های اعتباری نیاز است تا هویت اصلی شما در کشوری غیر از ایران تائید شود تا حساب بانکی بین‌المللی برایتان ایجاد بشود. برای خرید گیفت کارت پلی‌استیشن کلیک کنید.

چگونه می‌توان کارت‌های PSN را در حساب PlayStation شارژ کرد؟

پس از این‌که وارد کنسول خود شدید سعی کنید به فروشگاه پلی‌استیشن یا PlayStation Store بروید و سعی کنید گزینه‌ی Redeem Codes را بیابید. پس از این‌که این گزینه را انتخاب کردید از شما خواسته می‌شود کد مندرج بر روی گیفت کارت را وارد کنید و Continue را بزنید تا شارژ کیف پول پلی‌استیشن شما انجام شود.

خرید کارت psn

کاربرد گیفت کارت پلی استیشن | کاربرد PSN و مثال های از کاربرد گیفت کارت ps4 و پلاس

ما در این قسمت به صورت کاملا عملی تعدادی از کاربرد های گیفت کارت PS4 و PS5 ( گیفت کارت پلی استیشن ) رو برای شما بازگو خواهیم کرد :

  • با خرید یک گیفت کارت پلی استیشن شما می توانید به راحتی بازی جدیدی مانند Call of Duty: WWII رو از قسمت فروشگاه پلی استیشن پیش خرید کنید تا جز اولین کسانی باشید که این Game رو بازی می کنند .
  • وقتی یک کارت PSN یک ساله خریداری می کنید به صورت هفتگی می توانید از بازی های رایگان که پلی استیشن استور در اختیار شما قرار می دهد از بخش پلاس دستگاه خود دانلود کرده و بازی کنید .
  • با خرید پلاس ps4 شما می توانید با دوستان خود در بازی محبوب dark soul به صورت چند نفره و مولتی پلیر بازی را در بخش آنلاین ادامه دهید و روایت های مختلفی رو رقم بزنید .
  • شما می توانید به خرید کنسول PS4 Pro به مدت یک هفته از پلی استیشن پلاس رایگان استفاده کنید ، این اکانت پلاس هیچ تفاوتی با دیگر اکانت ها ندارد و فقط محدودیت ۷ روزه دارد .
  • بعد از اتمام دوره ۷ روزه گیفت کارت psn رایگان ، شما می توانید درخواست ۲ روز هدیه پلاس رایگان بدهید اما این را مد نظر داشتید باشید بعد از چند بار درخواست برای همیشه این گزینه برای شما غیر فعال شده ولی می توانید برای جلوگیری از هزینه بیشتر با خرید ps plus 1 ماهه به پلی استیشن پلاس دسترسی داشته باشید .
  • گیفت کارت رایگان ps4 که در بعضی ویدیو های یوتیوب می بینید آموزش داده شده است جنبه تبلیغاتی دارد و شما می توانید به گیفت کارت رایگان دسترسی پیدا کنید اما مد نظر داشته باشید اکثر این برنامه ها ممکن است برای شما در آینده دردسر ساز شوند پس مواظب باشید با این حال درصد کمی از برنامه های گیفت کارت رایگان واقعی بوده اما کار پرزحمتی برای به دست آوردن آن خواهید داشت .
  • با گیفت کارت ps4 شما می توانید بازی های زیادی رو در کنسول خود مثل GTA خریداری کنید .
  • برای خرید های مثل التیمیت کردن تیم در FIFA 17 یا خرید COIN بازی PES 17 شما نیاز به خرید گیفت کارت پلی استیشن دارید .
  • ممکن است شما بازی مثل World of Tanks در پلی استیشن خود انجام دهید که برای خرید گلد World of Tanks می توانید گیفت کارت پلی استیشن در بسته های ۱۰ دلاری پلی استیشن و … تهیه و استفاده کنید .
  • برای دیدن جدید ترین فیلم های روز دنیا از طریق فروشگاه Play Store شما می توانید گیفت کارت پلی استیشن تهیه کنید و فیلم هایی جدید مانند Ghost in the Shell 2017 را تماشا کنید .
  • شما برای دیدن فیلم های شبکه نت فلیکس می توانید از گیفت کارت پلی استیشن استفاده کنید و یا گیفت کارت نت فلیکس از فروشگاه ما به آدرس giftcardbaz.com تهیه کنید .
  • در صورتی هنوز به دنبال بازی های نسل اول پلی استیشن مانند فوتبال ۱۹۹۸ ، رزیدنت اویل و … روی ps1 و ps2 هستید و می خواهید آن را با همان حال و هوا بازی کنید می توانید با تهیه گیفت کارت پلی استیشن از سرویس استریم ابری Play Station Now استفاده کنید ( فراموش نکنید این سرویس نیاز به اینترنت و پهنای باند زیادی دارد .)
  • شما با دانلود اپلیکیشن اسپاتیفای روی کنسول نسل هشتمی خود می توانید جدید ترین آهنگ ها رو با خرید گیفت کارت پلی استیشن یا گیفت کارت اسپاتیفای گوش کنید .
  • اگر به دنبال جدید ترین DLC بازی های معروف مثل uncharted و God of war و … هستید می توانید با خرید گیفت کارت پلی استیشن و تهیه پلی استیشن پلاس زود تر از بقیه به این DLC ها دسترسی داشته باشید .
  • شما با خرید گیفت کارت PS4 می توانید والپیپر های زیبایی از فروشگاه استور سونی تهیه کنید برای پشت زمینه زیبای دستگاه پلی استیشن ۵ خود و همین طور آواتار های جدید و اختصاصی و پولی را تهیه کنید .
  • با تهیه گیفت کارت پلی استیشن و خرید پلاس از فروشگاه اینترنتی سونی می توانید تا ۹۰% تخفیف از فروشگاه سونی روی بازی های پولی دریافت کنید و آنها را زودتر از بقیه خرید و دانلود کرده و بازی کنید .
  • شبکه ی سونی پلی استیشن ۳ گیگابایت روی پلی استیشن پلاس به شما هدیه می دهد که می توانید Save های خود و برخی موارد رو روی آن ذخیره و به صورت ابری در دسترس داشته باشید .
  • شما با دانلود اپلیکیشن سونی روی دستگاه تبلت یا موبایل خود و تهیه پلاس می توانید قابلیت های بی نظیری را در استفاده از پلاس پلی استیشن داشته باشید و همیشه و در همه جا به بازی ها دسترسی داشته باشید .
  • با تهیه پلی استیشن پلاس شما تجربه بی نظیری از یکپارچگی بین تمامی محصولات سونی پلی استیشن داشته باشید به طور مثال می توانید پلی ۴ خود را با پی اس ویتا یکپارچه کنید .
  • شرکت سونی ماهیانه به کاربران پلی استیشن پلاس بازی های رایگان زیادی هدیه می دهد که این نیز از قابلیت های منحصر به فرد این بازی می باشد .
  • به عنوان مثال در سال ۲۰۱۴ سونی حدود ۷۲ بازی را رایگان  به مشترکین پلی استیشن پلاس ارائه کرد که شامل : Batman: Arkham Asylum, Dragon’s Crown, Dead Space 3 , Metro بود.
  • در ماه های خاص سال مثل تخفیفات جمعه سیاه یا دوشنبه سایبری شرکت سونی پلی استیشن تخفیف های بسیار زیادی از بازی ها و خرید های درون برنامه و … ارائه می دهد . ناگفته نماند شرکت ایکس باکس مایکروسافت نیز در این روز تخفیف های بی نظیری در اکانت گلد ایکس باکس کاربران ارائه می دهد .
  • شما در تمامی بازی ها اکثرا آیتم هایی رو می بینید که مثل شبکه ی استیم با گیفت کارت استیم قابل خریداری می باشد . به طور مثال بازی GTA آیتم های در قسمت آنلاین بازی دارد که شما می توانید با گیفت کارت پلی استیشن خرید کنید یا بازی Prey که جز بازی های جدید هست و شما می توانید آیتم های زیادی درون این بازی خریداری کنید .
  • در نهایت هر چیزی شما در سرویس شبکه پلی استیشن در فروشگاه پلی استیشن استور سونی می بینید در کنسول بازی خود با گیفت کارت پلی استیشن قابل خریداری هست . آهنگ ها ، فیلم ها ، پشت زمینه ها ، آواتار ها ، DLC ها ، آیتم های درون برنامه و هر چیزی قابل خرید هست با گیفت کارت پلی استیشن .

گیفت کارت پلی استیشن

بیشتر بخوانید : راهنمای جامع آموزش شارژ اپل ایدی با گیفت کارت آیتونز

در صورت خواندن مقاله ممکن از با جملاتی مواجه شده باشید که برای آسان خواندن مطلب بعضی اصطلاحات رو اینجا از ویکی پی پدیا گرفته و برای شما قرار دادیم :

سونی

سونی، (به ژاپنی: ソニー株式会社) شرکت خوشه‌ای ژاپنی و چندملیتی است، که دفتر مرکزی آن در شهر میناتو، توکیو قرار دارد.فعالیت‌های این شرکت، عمدتاً بر ارائه خدمات رسانه‌ای، سرگرمی، بازی‌های رایانه‌ای، لوازم الکترونیکی خانگی و خدمات مالی متمرکز می‌باشد.در حال حاضر شرکت سونی به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده وسایل الکترونیکی و تجهیزات پیشرفته الکترونیکی در جهان، شناخته می‌شود، همچنین همراه با سامسونگ و ال‌جی، جزو سه تولیدکننده برتر تلویزیون در جهان به‌شمار می‌آید. این شرکت در سال ۲۰۱۲ در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰ در رتبه ۸۷ از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. شرکت سونی دارای تعداد زیادی شرکت تابعه، زیرمجموعه و فرعی است، که شناخته شده‌ترین آنها عبارتند از: سرگرمی کامپیوتری سونی، سونی پیکچرز، سونی میوزیک، انتشارات موسیقی سونی/ای‌تی‌وی، سونی فایننشیال هولدینگز و ارتباطات همراه سونی.

پلی‌استیشن

پلی‌استیشن (به انگلیسی: PlayStation) [سرواژه: پی‌اِس (PS) یا PS1 (پی‌اِس‌وان) و به طور غیر رسمی پی‌اِس ایکس (PSX)] کنسولی ۳۲ بیتی از نسل پنجم است که برای اولین بار در دسامبر سال ۱۹۹۴ توسط سونی کامپیوتر انترتینمنت منتشر شد.

پلی‌استیشن ۲

پلی استیشن ۲ (به انگلیسی: PlayStation 2) [مخفف: PS2] دومین کنسول خانگی بازی ویدئویی از شرکت سونی است که دنباله کنسول موفق پلی‌استیشن و قبل از پلی‌استیشن ۳ در سری پلی‌استیشن است. خبر ساخته شدن آن در مارس سال ۱۹۹۹ داده شد و یک سال بعد در ژاپن منتشر شد. رقبای اصلی این کنسول، کنسول‌های سگا دریم‌کست، اکس‌باکس و نینتندو گیم‌کیوب بودند. PS2 از نسل ششم کنسول‌های بازی هست و پرفروش‌ترین کنسول خانگی تاریخ است، با فروش بیش از ۱۴۰ میلیون نسخه تا ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۰۹. در سال ۲۰۰۵ پلی استیشن ۲ سریع‌ترین کنسولی شد که توانسته بود ۱۰۰ میلیون نسخه روانه بازار کند. پس از بیش از ۱۲ سال از عرضه این کنسول، سونی فروش جهانی آن را در چهارم ژانویه ۲۰۱۳ میلادی متوقف کرد.

پلی‌استیشن ۳

پلی‌استیشن ۳ (به انگلیسی: PlayStation 3) سومین کنسول خانگی شرکت سونی کامپیوتر انترتینمنت از سری پلی‌استیشن است که در ادامه موفقیت‌های پلی‌استیشن ۲ به بازار عرضه شد. این کنسول از هفتمین نسل کنسول‌های بازی ویدئویی است و در ۱۱ نوامبر ۲۰۰۶ در ژاپن و ۱۷ نوامبر ۲۰۰۶ در آمریکا و ۲۳ مارس ۲۰۰۷ در اروپا و استرالیا به طور رسمی وارد بازار شد.پلی‌استیشن ۳ در نسل هفتم کنسول‌های بازی ویدئویی، رقیب کنسول‌های اکس‌باکس ۳۶۰ از شرکت مایکروسافت و وی از شرکت نینتندو محسوب می‌شود که با داشتن بازی‌های انحصاری بزرگی همانند خدای جنگ، قتلگاه و سرزمین‌های ناشناخته توانست از نظر گرافیکی جایگاه محکمی را برای خود فراهم کند. پلی‌استیشن ۳ با داشتن امکانات چندرسانه‌ای مختلف نظیر گالری تصاویر، ویرایشگر ویدئو، پخش کننده آهنگ در فرمت‌های مختلف و همچنین پشتیبانی از دیسک بلوری، توانست طیف وسیعی از کاربران با نیازهای مختلف را به سمت خود جلب کند.

پلی‌استیشن ۴

پلی‌استیشن ۴ (به انگلیسی: PlayStation 4) (به طور مختصر پی‌اس۴ [PS4]) نام یک کنسول بازی ویدئویی خانگی از نسل هشتم است که از سوی شرکت سونی کامپیوتر انترتینمنت عرضه شده‌است. این کنسول نخستین بار در ۲۰ فوریه ۲۰۱۳ در یک کنفرانس اختصاصی از سوی سونی که در شهر نیویورک برگزار شده بود معرفی شد. در این کنفرانس خود کنسول نمایش داده نشد و تنها از دستهٔ جدید دوال‌شاک ۴ و پلی‌استیشن آی جدید(PS camera) رونمایی شد. این کنسول در تاریخ ۱۵ نوامبر ۲۰۱۳ در آمریکای شمالی و در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۳ در اروپا و استرالیا عرضه شده‌است، و در نسل هشتم کنسول‌های بازی ویدئویی با نینتندو وی یو و مایکروسافت اکس‌باکس وان به رقابت می‌پردازد.

پلی‌استیشن ۵

این پلی استیشن طبق شایعات اواسط سال ۲۰۱۸ میلادی عرضه خواهد شد .

پلی‌استیشن وی‌آر

پلی‌استیشن وی‌آر (به انگلیسی: PlayStation VR) که ابتدا با اسم رمز پراجکت مورفیس شناخته می‌شد، یک هدست واقعیت مجازی که توسط سونی اینتراکتیو انترتینمنت ساخته شده است. این دستگاه طوری طراحی شده است که سازگاری کامل با کنسول بازی ویدئویی پلی‌استیشن ۴ دارد. نسخه نهایی پلی‌استیشن وی‌آر در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۶ عرضه شد. این محصول با کنترل‌کننده استاندارد بازی دال‌شاک ۴ و یا پلی‌استیشن موو کار می‌کند و دارای صفحه نمایش ۵.۷ اینچی OLED با وضوح صفحه نمایش ۱۰۸۰پی است.

پلی‌استیشن همراه

پِلی‌استیشن همراه یا پی‌اس‌پی (به انگلیسی: PlayStation Portable به اختصار: PSP) نوعی کنسول بازی‌ست که سرگرمی‌های رایانه‌ای سونی آن را ساخته و عرضه کرده‌است. این کنسول بازی قابلیت همراه دارد و می‌توان بازی‌های زیادی رویش انجام داد.

از دیگر ویژگی‌های پلی‌استیشن همراه می‌توان به صفحهٔ نمایش بزرگ، گرافیک بالا، استفاده از دیسک‌های نوری، داشتن ورودی کارت حافظه و قابلیت اتصال به پلی استیشن ۴ پلی‌استیشن ۳، پلی استیشن ۲ و اینترنت اشاره کرد.

پلی‌استیشن موو

پلی‌استیشن موو (به انگلیسی: PlayStation Move) یک کنترل‌کننده بازی دارای حسگر حرکتی که توسط بخش سونی اینتراکتیو انترتینمنت برای کنسول پلی‌استیشن ۳ منتشر گردید. پلی‌استیشن موو برای اولین بار در ۲ ژوئن ۲۰۰۹ رونمایی شد و در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۰ در اروپا و بیشتر بازارهای آسیا، ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۰ در استرالیا و ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۰ در آمریکا و انگلستان منتشر شده است. سازگاری این محصول بعدها برای جانشین کنسول پلی‌استیشن ۳، یعنی پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۱۳، و هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن وی‌آر در سال ۲۰۱۶ گسترش یافت. پلی‌استیشن موو با کنترل وی ریموت و کینکت که به ترتیب برای کنسول‌های وی و ایکس‌باکس ۳۶۰ هستند، به رقابت می‌پردازد.

پلی‌استیشن آی

پلی استیشن آی (به انگلیسی: PlayStation Eye) یک دوربین دیجیتال، شبیه وب‌کم که مخصوص پلی‌استیشن ۳ می‌باشد. این دستگاه از فناوری بینایی کامپیوتری و تشخیص جنبش برای پردازش تصاویر دریافت شده از دوربین بهره می‌گیرد. جنبش‌های بازی‌کننده با این دوربین اسکن می‌شود و بازی‌کننده می‌تواند تعامل بیشتری با بازی داشته باشد. هم‌چنین این دوربین توانایی تشخیص رنگ و صدا را هم دارد. پلی استیشن آی جایگزین آی‌توی می‌باشد که در سال ۲۰۰۳ برای پلی‌استیشن ۲ منتشر شده بود.

دوربین پلی‌استیشن

دوربین پلی‌استیشن (به انگلیسی: PlayStation Camera) یک حسگر حرکتی انتخابی که توسط سونی کامپیوتر انترتینمنت برای کنسول پلی‌استیشن ۴ عرضه شده‌است. این دوربین به عنوان جانشین پلی‌استیشن آی که در سال ۲۰۰۷ برای کنسول پلی‌استیشن ۳ عرضه شده بود، به شمار می‌رود.

پلی‌استیشن ویتا

پلی‌استیشن ویتا (به انگلیسی: PlayStation Vita) (به صورت کوتاه شده پی‌اس ویتا)، یک کنسول بازی دستی که توسط شرکت سرگرمی کامپیوتری سونی تولید و به بازار عرضه شده‌است.[۳] این کنسول بازی دستی، جانشینی برای کنسول بازی دستی قبلی سونی یعنی پلی‌استیشن همراه و عضوی از خانواده پلی‌استیشن است. پی‌اس ویتا در تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۱ در ژاپن و قسمت‌هایی از آسیا منتشر شده، و در مناطق دیگر شامل آمریکای شمالی، جنوبی و اروپا در ۲۲ فوریه ۲۰۱۲ عرضه شده‌است. از ویژگی‌های این محصول، دو آنالوگ استیک، صفحه نمایشگر ۵ اینچی (۱۳۰ میلیمتری) اوال‌ای‌دی با قابلیت صفحه لمسی است. این کنسول دستی، امکاناتی چون بلوتوث، وای-فای و ۳جی را نیز پشتیبانی می‌کند. پی‌اس ویتا دارای پردازشگر قدرتمند ۴ هسته‌ای آرم کورتکس-ای۹ می‌باشد. همچنین، پلی‌استیشن ویتا از شبکه پلی‌استیشن نیز پشتیبانی می‌کند. پلی‌استیشن ویتا، به منظور رقابت با کنسول نینتندو سه‌دی‌اس در نسل هشتم کنسول‌های بازی عرضه شده‌است.

شبکه پلی‌استیشن ( پلی استیشن پلاس PlayStation Plus )

شبکه پلی‌استیشن (به انگلیسی: PlayStation®Network) که اغلب به صورت مخفف PSN یا پی‌اِس‌اِن بکار برده می‌شود، یک محیط رایگان آنلاین و سیستم دلیوری رسانهٔ دیجیتالی که بوسیله بخش سرگرمی کامپیوتری سونی برای استفاده در کنسول‌های بازی پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن همراه و پلی‌استیشن ویتا تهیه گردیده است. در پی‌اِس‌اِن می‌توان بازی‌های آنلاین را به صورت چندنفره بازی کرد، با دوستان و خانواده خود در سراسر دنیا گفتگو کرد، در وب‌گاه گشت و گذار کرده و در دنیای مجازی گشت و گذار کرد و غیره. در ۱۹ آوریل ۲۰۱۱، در پی حمله‌های هکرها به این شبکه و به سرقت رفتن اطلاعات حساب‌های اعتباری کاربران، این شبکه به مدت چند هفته از کار افتاد. در زمان این حمله، این شبکه ۱۳۰ سرور فعال، ۵۰ برنامه نرم‌افزاری و ۷۷ میلیون کاربر نام نویسی شده داشت.

فروشگاه پلی‌استیشن

در نوامبر ۲۰۰۶ سونی فروشگاه پلی‌استیشن را برای کاربران کنسول خانگی پلی‌استیشن ۳ راه اندازی کرد. فروشگاه پلی‌استیشن یک فروشگاه مجازی است که کاربران کنسول‌های شرکت سونی یعنی پلی‌استیشن ۳، پلی‌استیشن ۴، پی‌اس‌پی و پلی‌استیشن ویتا می‌توانند از آن استفاده کنند. در این فروشگاه بازی، دموی بازی‌ها، بازی‌های آرکید، تم و آواتار پلی‌استیشن و محصولات چند رسانه‌ای دیگری عرضه می‌شوند. در ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۰۹ شرکت سونی اعلام کرد که از زمان آغاز به کار فروشگاه پلی‌استیشن ۶۰۰ میلیون محصول مختلف از این فروشگاه خریداری شده است.

تقریباً یک سال پس از راه اندازی فروشگاه پلی‌استیشن برای کنسول پلی استیشن ۳ سونی در سپتامبر ۲۰۰۸ امکان خرید از این فروشگاه از طریق رایانه شخصی را هم برای اعضای شبکه پلی‌استیشن فراهم کرد و در اکتبر ۲۰۰۸ کاربران کنسول دستی پی‌اس‌پی هم این امکان را یافتند تا از این فروشگاه خرید کنند. خرید از فروشگاه پلی استیشن از راه خرید کارت اعتباری شبکه پلی‌استیشن انجام می‌شود. این کارت‌ها در دو نوع ۲۵ و ۵۰ دلاری عرضه می‌شود و کاربر می‌تواند با وارد کردن شماره درج شده بر روی این کارت‌ها در حساب کاربری خود، حساب شبکه پلی‌استیشن خودش را شارژ اعتباری کند و به وسیله آن از فروشگاه پلی‌استیشن خرید کند.

فروشگاه پلی‌استیشن ممکن است برای هر منطقه از جهان محتوایی مخصوص را عرضه کند؛ هر چند که بیشتر محتوای فروشگاه پلی‌استیشن در مناطق مختلف یکسان است. فروشگاه پلی‌استیشن برای چهار منطقه مختلف در دنیا طراحی شده که شامل مناطق: آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و ژاپن می‌شود. مناطق اقیانوسیه و خاورمیانه منطقه ۲ محسوب می‌شوند و دارای فروشگاه مشترکی با فروشگاه اروپایی پلی‌استیشن هستند. سونی برای چین و آمریکای لاتین فروشگاه اختصاصی نساخته است.

پلی‌استیشن پلاس

در نمایشگاه ای۳ سال ۲۰۱۰، آقای جک ترتون از سرویس پلی‌استیشن پلاس رونمایی کرد. با این سرویس کاربران شبکه پلی‌استیشن می‌توانند با قیمتی کمتر و بعضاً رایگان به خرید در فروشگاه پلی‌استیشن بپردازند و هر ماهه محصولات رایگان از این فروشگاه دریافت کنند. علاوه بر آن کاربران می‌توانند خیلی زودتر از کاربران معمولی، به نسخه دمو بسیاری از بازی‌های روز دسترسی داشته باشند.

فیس‌بوک

سونی در بروزرسانی سفت‌افزار نسخه ۳.۱۰ قابلیت اتصال فیس‌بوک به پلی‌استیشن ۳ را فراهم نمود. با اتصال حساب کاربری پلی‌استیشن خود به حساب فیس‌بوک می‌توانید به طور خودکار تروفی و فعالیت‌های فروشگاه پلی‌استیشن را بروزرسانی کنید. شما قادر به مشاهده بروزرسانی های خود و دوستانتان در فیس‌بوک، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی مجازی از طریق مرورگر اختصاصی پلی‌استیشن هستید.

شبکه پلی‌استیشن بر روی سیستم‌های دیگر

در ۱۱ مه ۲۰۰۹، رئیس شرکت سونی، آقای هاوارد استرینگر  آشکار ساخت که شبکه پلی‌استیشن در سیستم‌های سخت‌افزاری غیر از پلی‌استیشن ۳ در دسترس قرار خواهد گرفت. او همچنین اضافه کرد که شبکه پلی‌استیشن دارای پتانسیل بالایی است و استفاده تنهای آن بر روی پلی‌استیشن ۳ میزان سرویس دهی آن را محدود می‌کند.

 

گیفت کارت پلی استیشن پلاس و پلی استیشن مخصوص پلی استیشن ۴ و ۳

اگر شما هم پلی استیشن ۴ و ۳ دارید میتوانید از امکانات بی نظیر این دستگاه استفاده نمایید . برای دسترسی به امکانات بیشتر شما نیاز دارید تا از استور سونی قابلیتها و بازیهای جدیدی را که همه به آن دسترسی ندارند را خریداری نمایید.

برای این کار نیاز به گیفت کارت پلی استیشن و پلس استیشن پلاس سونی دارید . این گیفت کارت ها آمریکایی ( کارت پلاس انگلیس و … هم موجود هست) هستند و در مقادیر گیفت کارت پلی استیشن ۱۰ دلاری ، گیفت کارت پلی استیشن ۲۰ دلاری و گیفت کارت پلی استیشن ۵۰ دلاری و گیفت کارت پلی استیشن ۱۰۰ دلاری و گیفت کارت پلی استیشن نتورک پلاس یک ماهه و سه ماهه و یک ساله یا ۱۲ ماهه عرضه می شوند:

گیفت کارت پلی استیشن پلاس و پلی استیشن مخصوص پلی استیشن 4 و 3
گیفت کارت پلی استیشن پلاس و پلی استیشن مخصوص پلی استیشن ۴ و ۳

برای خرید گیفت کارت پلی استیشن پلاس یا گیفت کارت پلی استیشن ارزان PSN Play Station میتوانید به فروشگاه ما به آدرس https://www.giftcardbaz.com مراجعه نمایید و گیفت کارت را به صورت آنی با پرداخت آنلاین تحویل بگیرید. تمامی کارت های ما دارای اسکن از کارت فیزیکی هستند.

برای آموزش شارژ گیفت کارت پلی استیشن در اکانت سونی به بخش آموزش های سایت مراجعه کنید .

خرید گیفت کارت پلی استیشن

بخش سوالات کاربران کنسول پلی استیشن و گیفت کارت پلی استیشن

در این بخش ما سعی کردیم پاسخ سوالاتی که به صورت دائمی و روزانه توسط کاربران پرسیده می شود رو جواب بدهیم ، وبلاگ گیفت کارت باز دات کاام تمام تلاش خود را در جهت رفع تمامی مشکلات کاربران می نماید ، سوالی دارید بپرسید .

  1.  با گیفت کارت ۱۰ دلاری میشه یه اکانت پلاس یک ماهه گرفت از store ؟ سلام بله. فقط IP خود رو تغییر ندید. بله از این لینک
    https://store.playstation.com/#!/en-us/subscriptions/cid=STORE-MSF77008-PS3AOSUBSCRIPTIO می تونید بخرید.
  2.  ببخشید ی سوال داشتم که میشه کشور اکانت رو تغییر داد ؟ سلام نه باید اکانت جدید بسازید.
  3. سلام ببخشد من تازه ps4 خریدم فروشنده به من چند تا بازی روی ps4 ریخت الا من اگه فقط افلاین بازی کنم کنسولم بن میشه؟ فک کنم فروشنده از اکانت هکی استفاده کرده ؟  سلام بله قاعدتا به شما اکانتی رو که دزدیده داده.
  4. من اگه اکانت یه ساله بگیرم میتونم به دوستمم بدم یا فقط یه نفر میتونه استفاده کنه ؟از این اکانت کارتیا منظورمه ؟ می تونید اکانتتون رو با دوستتون انتشار کنید.
  5. برای خرید گیفت حتما باید اکانت ماله آمریکا یا ریجن یک باشه ?! سلام. اره کشور اکانتتون رو امریکا قرار بدید.
  6. سلام به ریجن دستگاه هم بستگی داره اکانت پلاس؟ یا نه من ps4 ریجن ۲ دارم. اکانت آمریکا ساختم ؟ سلام نه هیچ ربطی به ریجن دستگاه نداره.
  7. سلام اقا من سوال دارم چرا میگن حتما اکانتتون رو امریکا بسازید؟اگه اکانت اینگیس بسازیم گیفت ارزون تره که بگیریم؟ اگر اکانتمون امریکا باشه حتما باید پلاس امریکا بگیریم؟ سلام. به دلیل اینکه قیمت ها به دلار حساب میشه. راحت میشه گیفت کارت بخرید و خرید انجام بدید. تخفیف های خوبی داره. بله امریکا باشه پلاس روهم باید امریکا تهیه کنید. پلاس و شارژ حساب موجوده توی فروشگاهمون.
  8. سلام یه اکانت امریکا که تو سایت بود و ساختم قصدم بازی ان لاین نیست فقط دانلود بازیه نیاز به PS PLUS دارم ؟ یا گیفت ۵۰ دلاری میتونم بخرم و همون حسابمو شارژ میکنه ؟ و بعدشم دانلود ؟  سلام نه نیازی به پلاس نیست. ولی بسیاری از بازی ها با پلاس قیمت ارزان تری دارند. بله با گیفت کارت می توانید شارژ کنید.
  9. سلامplay station plusمیگن اگه استفاره کنی دستگاه بن میشه ؟ سلام چرا باید چنین اتفاقی بیافته؟ یعنی سونی خودش اکانت پلی استیشن پلاس می فروشه که کنسول ها بن شوند؟ نه این حرف کاملا غلطه موقعی که شما اکانت های دزدی شده و سرقت شده(که بهش میگن اکانت هک شده ) رو استفاده کنید بله هر اتفاقی ممکن بیافته. به هر حال طبیعی هست که وقتی کسی از حساب شخصی سرقت شده یک نفر دیگه استفاده متتظر پیامد هاش هم باید باشه.
  10. سلام ی سوال دارم.برای آنلاین بازی کردن باریهای ps3 نیاز به پلاس هست یا نه؟ سلام. بله نیازه.
  11. سلام دمتون گرم میخواستم ببینم اگه من یک psnیکساله بگیرم باید شارژشم بگیرم یا نه مرسی ؟ سلام وقتتون بخیر ، نه نیازی نیست. پلاس بگیرید مستقیم پلاس فعال میشه. پلی استیشن پلاس که در سایت هست خود پلاس رو مستقیم براتون فعال میکنه. که با فعال سازیش میتونید تمامی بازی ها رو انلاین بازی کنید اما شارژ حساب خود پول رو میریزه توی حسابتون که با اون پول هرکاری میتونید بکنید. کلا حکم پول رو داره مثلا با اون میتونید بازی بخرید یا دی ال سی بخرید یا غیره اگه قصدتون فقط انلاین بازی کردن باشه پلاس کفایت میکنه .
  12. سلام خسته نباشید ممنون بابت سایت خوبتون،اگه بخام گیفت کارت بگیر ۵۰ دلاری چند تا بازی میشه خرید از استور؟ سلام. بسته به قیمت بازی داره.
  13. سلام برای شیر پلاس میشه که من اکانت خودمو دی اکتیو کنم و برای دو تا کنسول دیگه شیر کنم اکانتم بن نمیشه؟ سلام. نه بعید میدونم بن بشه.
  14. سلام من یه گیفت کارت ۱۰ دلاری خریدم چجوری میتونم باهاش پلاس بخرم یه سوال دیگه برای وآرد کردن گیفت باید اکانت هم همون کشوری باشه که گیفت هست؟ سلام. وقتی واردش کردید برید توی استور خود سونی با کنسول . روی پلاس یک ماهه اگه داشته باشه بزنید خودکار خریداری میشه. کشور هم بله.
  15. سلام همه بازیا به پلاس احتیاج ندارن برای انلاین … درسته ؟! سلام. وقتتون بخیر. بله درسته.
  16. سلام و خسته نباشید.با گیفت کارت ۲۰ دلاری میشه آنلاین بازی کرد؟اگر میشه بعد از وارد کردن کد باید چیکار کنم؟ سلام وقتتون بخیر
    پلی استیشن پلاس که در سایت هست خود پلاس رو مستقیم براتون فعال میکنه. که با فعال سازیش میتونید تمامی بازی ها رو انلاین بازی کنید
    اما شارژ حساب خود پول رو میریزه توی حسابتون که با اون پول هرکاری میتونید بکنید. کلا حکم پول رو داره
    مثلا با اون میتونید بازی بخرید یا دی ال سی بخرید یا غیره
    اگه قصدتون فقط انلاین بازی کردن باشه پلاس کفایت میکنه
    اما خوب میتونید هم حسابتون رو شارژ کنید بعد با اون پول برید پلاس بخرید.
  17. سلام، یه سوالی.داشتم تازگیا میشه بازی های ps3 رو برای ps4 تو پلی استیشن استور گرفت،،، ولی این جور بازی ها که free هستن،، نوشته که نیاز به پلاس دارن،، یعنی اگر پلاس بگیرم،، فقط به عنوان یک واسطه عمل میکنه یا اینکه بازی ها باید به اینترنت وصل بشه تا کار کنه و وقتی اکانت پلاس تموم شه بازی متوقف میشه؟؟؟ پلاس یک واسطه است برای این بازی های free in psn ؟؟ سلام. وقتتون بخیر. کلا سونی برای اینکه دسترسی کامل به استورش بتون بده میگه که پلاس داشته باشید. پلاس به درد خیلی چیز ها میخوره.
  18. سلام میخواستم یه سوال بپرسم که تا حالا کسی جواب درست و حسابی به من در این باره نداده بود . اگر من اکانت ساده درست بکنم ولی اونو به پلاس ارتقاع ندم نمیتونم آنلاین با بقیه بازیکن ها بازی کنم ؟ حتماً باید اکانت پلاس تهیه کنم تا بتونم بازی های مثل Division و Call Of Duty Black Ops 3 رو بازی کنم ؟!  بله. دوست عزیز سوالتون همینجا هم پاسخ داده شده. در همین مطلب هم قید شده که .اکانت PlayStation Plus برای بازی آنلاین در روی کنسول PS4 الزامی است. بدون داشتن اشتراک پلاس نمیشه آنلاین بازی کرد. فکر می کنم واضح پاسخ دادم.
  19. سلام من در کشور ایتالیا هستم وروی کارت های پلاس پرچم ایتالیا هست واکانتم آمریکاست .باید اکانت ایتالیا بسازم؟  سلام. کشور اکانتتون رو امریکا زده باشید باید پلاس امریکا تهیه کنید. هرکشوری دوست داشته باشید میتونید بزنید. میتونید چندتا اکانت داشته باشید مشکلی نداره.
  20. ن تازه کارم و اکانت پلاس هم خریدم .میخواستم بدونم میشه که بازیای که رایگان شدن رو بجای کنسول با کامپیوتر دانلود کرد بعد ریخت روی کنسول ؟؟؟ اگه میشه چجوری و از کجای سایت ps ؟؟ سلام. میشه از طریق کامپیوتر هم دانلود رو انجام داد. اموزشش رو بعدا مینویسم .
  21. سلام،یه سوالی داشتم. من الان دو هفته پلاس رایگان دارم. اگه تو این مدت بازی هایی ک تخفیفشون مخصوص مشترکین پلاسن رو بخرم (مثلا الان drive club رو) ایا بعد اتمام این دو هفته بازی رو هنوز دارم یا نیاز به تمدید پلاسه؟؟؟ سلام. بستگی به سازنده بازی داره. معمولا باید پلاس رو تمدید کنید.
  22. چرا باید پلاس خرید ؟ اگه پلاس نخریم دیگه نمى تونیم آنلاین بازى کنیم اگه پلاس ده دلار بخریم فقط براى یک ماه یا براى همیشه ؟ برای بازی آنلاین نیاز به پلاس هست . به محصول PlayStation Plus مراجعه فرمایید..
  23. حتماً باید پلاس بخریم تا آنلاین بازى کنیم ؟ چرا باید این کار بکنیم؟ این اخر نامردى؟ بعد اگه شارژ حساب بگیرم بعد تموم شه باید دوباره بگیرم ؟ اگه شارژ حساب أمریکا بگیرم حتماً باید اکانت PSN ام رو کشور امریکا باشه یا ربط به ریجن؟  اکانت کشور آمریکا باشه. نامرد بودنش رو می تونید به سایت سونی مراجعه کنید و اعتراض کنید. به هر حال سونی یک بنگاه اقتصادی هست و باید درآمد زایی کنه تا به بقای خودش ادامه بده.
  24. با سلام …ببخشید میخواستم بدونم با این بازی های دسته دوم که کلوپ های برای ps4میفروشن میشه انلاین بازی کرد ؟؟ منظورم اینه که چون قبلا این بازی ها رو اجرا کردن برای دستگاه من مشکلی پیش نمیاد ..اگه انلاین بازی کنم بن نمیشه؟؟؟ سلام/ نه دیسک های اوریجنال اوکین. فرقی نداره.
  25. سلام واسه التیمیت تیم فیفا بازی کردن هم باید پلاس بخریم؟ سلام. بخواید انلاین بازی کنید نیاز به پلاس است.
  26. ببخشید میخواستم بدونم وقتی بازی دانلود میکنی به حجم خیلی بالایی از اینترنت وسرعت زیاد احتیاج داره ؟ بسنگی داره . مثلا فیفا حجمش ۱۳ گیگه.. حجم مصرفی هم در بازی انلاین قابل پیش بینی نیست. مثلا ساعتی ۷۰ مگ
  27. سلام ببخشید اگه بوریم انلاین بازى کنیم از اینترنت کم میشه با وجود کارت پلاس ؟  سلام. پلاس حجمی نیست . چیزی ازش کم نمیشه. از لحظه ایی که کد رو وارد کردید مثلا ۳ ماهه یا ۱۲ ماهه فعال میشه.
  28. سلام خسته نباشید،من هر ماه ۴ تا بازی ps4 رو میبرم تعویض میکنم…هزینه ش زیاد میشه..علاوه بر اینکه بازیای جدید رو نمیشه تعویض کردو فقط باید خرید..سوال من ازتون اینه که اگه گیفت پلی استیشن ارزان بگیرم تا از خود پلی استیشن استور بازیارو بخرم بصرفه نیست.؟؟؟ بازیای جدیدم میشه گرفت و بازی کرد .؟؟  سلام. بله بازی های جدید رو هم میشه گرفت. خیلی سریع به بازی مورد نظر میشه دست یافت.
  29. سلام من plus سه ماهه خریدم تو یکی از اکانتام وارد کردم ولی فقط همون اکانت پلاس دار شده یعنی علامت پلاس جلوش امده و اکانت دیگریم جلوش خالیه ؟ سلام. اکانت پلاس رو میتونید پریماری کنید روی کنسولتون که بقیه فعال بشن.
  30. سلام گیفت کارت پلاس یک ماه باسه ماه ویک ساله فرق داره؟ سلام. سه ماهه و دوازده ماهه داره. مدتشون فرق میکنه.
  31. مثلا واسه بازی انچارتد که دو سه تا اپدیت داره باید یکی یکی اپدیت کرد یا اخرین اپدیت کفایت میکنه؟ لطفا توضیح بدین که از کدوم قسمت کنسول میتونم این اپدیت ها رو انجام بدم؟ من مودمم سوخته،میتونم با اینترنت موبایل (۳G) اپدیت کنم؟  سلام. همون اخرین اپدیت شامل اپدیت های قدیم هم هست. یعنی یکبار اپدیت میکنید. بله با اینترنت موبایل هم میتونید. به شرطی که متصلش کنید به کنسول.
  32. سلام.برای اپدیت کردن بازی باید پلاس یا گیفت کارت خرید؟ یا فقط با همون اکانت رایگانی که ساختیم میشه بازی رو اپدیت کرد؟  سلام. وقتتون بخیر. نصب اپدیت ها رایگان هست و فقط داشتن اینترنت برای اپدیت کفایت میکنه. اما بخواید انلاین بازی کنید باید پلاس تهیه کنید
  33. اگه یه psn plus با قیمت ۵۰دلار بخرم چند نفر میتونن از این اکانت استفاده کنن و بازی هایی که توش میاد رو نصب و اجرا کنن؟ اگه به کسان دیگه بدم استفاده کنن آیا psn plusاز کار میوفته؟  وقتتون بخیر. همزمان از اکانت نمیشه استفاده کرد. مگر اینکه اکانت رو پریماری تعریف کنید. توضیح درباره پلاس و شارژ حساب: پلی استیشن پلاس که در سایت هست خود پلاس رو مستقیم براتون فعال میکنه. که با فعال سازیش میتونید تمامی بازی ها رو انلاین بازی کنید اما شارژ حساب خود پول رو میریزه توی حسابتون که با اون پول هرکاری میتونید بکنید. کلا حکم پول رو داره . مثلا با اون میتونید بازی بخرید یا دی ال سی بخرید یا غیره . اگه قصدتون فقط انلاین بازی کردن باشه پلاس کفایت میکنه .
  34. من یه سوال داشتم اونم اینه که وقتی بازی رو میزنیم دانلود شه اگه دستگاه رو خاموش کنیم باز هم ادامخ پیدا میکنه دانلود یا نه و یه سوال دیگه اینکه اگه بازی رو دانلود کردیم بدون cd میشه بازی کرد یا نه ؟  سلام. خاموش کنید قطع میشه. روی rest mode بزارید اما دانلود انجام میشه. اره در اون صورت بدون دیسک اجرا میشه.
  35. اگر بخوام پلاس بگیرم باید psn داشته باشم یعنی باید بخرم ؟ اخت اکانت PSN رایگان است. اموزش ساختش توی سایت هست.

بیشتر بخوانید : گیفت کارت آیتونز یا گیفت کارت آیتیونز صحیح است ؟

در ادامه نیز سوالاتی درباره کنسول PS4 که سوال و پاسخ به شرح زیر توضیح داده ایم :

ریجن در Playstion 4 به چه معناست ؟!

در بیان ساده به منطقه بندی جهانی ریجن گفته میشه و کنسول های بازی در ریجن های مختلف عرضه میشن

کلا چند ریجن داریم ؟!

کلا ۳ ریجن اصلی داریم آمریکا و اوپا و آسیا .

ریجن ۱ مربوط به آمریکا.

ریجن ۲ مربوط به اروپا .

ریجن ۳ مربوط به آسیا .

ریجن ۴ مربوط به استرالیا و نیوزلند .

آیا تقاوت خاصی در ریجن ها وجود داره ؟!

خیر،ریجن ها فقط سفارش مربوط به اون منطقه هستند مثلا ریجن ۱ سفارش آمریکاست

ریجن کنسول رو از کجا میشه فهمید ؟!

روی کارتن دستگاه نوشته شده Region 1 یا Region 2 یا Region 3

و یا عکس نیمکره زمین درج شده و کنارش عدد ۱ یا ۲ یا ۳

آیاموقع خرید کنسول باید به چیز خاصی بر روی کارتن دستگاه توجه کرد ؟

خیر،فقط اگه کنسول رو به صورت باندل خریداری کردید ببینید چیز هایی که روی کارتن زده شده همراه دستگاه باشه (مثلا باندل یه بازی باید داخلش دیسک اون بازی هم موجود باشه)

آیا محدودیتی برای استفاده از اکانت های پلی استیشن بر روی یک دستگاه وجود داره ؟

بله شما همزامان میتونید با ۴ اکانت آنلاین بشید اما پیش فرض میتونید ۱۶ اکانت مهمان داشته باشد.

آیا اگر اکانتم ریجن دو باشه و بازیم ریجن یک میتونم با اکانتم به صورت مولتی پلیر بازی کنم؟ یا مانند DLC ها باید ریجن اکانت و بازی یکی باشه ؟

شما راحت با هر ریجنی میتونید بازی کنید و اننجام بازی آنلاین ربطی به ریجن دستگاه و بازیتون نداره

ایا بازیهای پلی استیشن ۴ نیاز به نصب دارن ؟!

اگر بازی نیاز به نصب داشته باشه خودش به صورت اتومتیک نصب میشه و شما کاری خاصی لازم نیس انجام بدید

آیا PS4 فیلم ۳D هم پخش میکنه ؟

بله،اما اگر دستگاهتون آپدیت نیس باید ابتدا اپدیت شه تا این قبلیت بهش اضافه بشه

اکانت پلاس (Plus) در پلی استیشن چیست و چطور میشه تهیه کرد ؟!

برای انجام بازی انلاین و یک دسته از امکانات شما نیاز به اکانت plus دارین

از لینک زیر میتونید تهیه کنید :

خرید اکانت پلاس پلی استیشن ۴

طریقه ساخت اکانت PSN به چه صورت است ؟

برای اموزش ساخت اکانت PSN اینجا کلیک کنید

ویبره دسته کنسول کار نمیکنه چیکار کننم ؟

Controllers>Devices>Settings و Vibration رو فعال کنید.

تاچ پدی که  بر روی دسته وجود داره کارکردش چیه ؟

از اسمش پیداست یه صفحه تاچ که مثل تاچ پد لپ تاپ عمل میکنه اینکه فایده اش چیه میشه گفت هر سازنده ای درون بازیش یه جور استفاده میکنه مثل صفحه لمسی  مثل موس یکی برای دکمه یکی برای …

طول عمر باتری دسته بعد از یک بار شاژ کامل کردن چقدره ؟

حدودا ۷ الی ۸ ساعت

چطور باید PS4 آپدیت کرد ؟

کنسول را به اینترنت متصل کرده و گزینه های زیر رو دنبال کنید:

select [IMG] (Settings) > [System Software Update

آیا از طریق دیگه ای هم میشه کنسول رو اپدیت کرد ؟

بله فایل آپدیت رو از سایت سونی که البته باید با ریجن دستگاهتون یکی باشه دانلود کرده به فلش انتقال میدید و وصل میکنید بهPS4

برای توضیحات بیشتر به آموزش های سایت مراجعه کنید

آیا برای آپدیت بازی ها حتما باید آنلاین شد یا اینکه میتوان از طریق PC و USB بازی آپدیت به PS4 انتقال داد ؟

خیر برای آپدیت بازیها راهی جز وصل کردن کنسول به اینترت نیس (همان آنلاین شدن )

امیدوارم تونسته باشیم شما رو در خرید و نحوه کار با PS4 کمک کرده باشیم ،در صورتی که سوالی داشتین میتونید در قسمت نظرات مطرح کنید تا همکاران ما هم به سوال شما پاسخ بدن هم جوابی باشه برای دیگر دوستان.

توضیحات مهم درباره بازی های دیجیتالی و فیزیکی و شیرینگ ( حتما بخوانید )

بارها از ما راجع به بازی های دیجیتالی و همچنین نحوه اجرای اونها از ما سوال شده. گفتیم در قالب یک مطلب راجع به اونها به شما توضیح بدیم.

در ابتدا باید بگم کنسول کپی خور یا هک نشده و هیچ روش خاصی وجود نداره که شما به صورت غیرقانونی بدون پرداخت هزینه بتونید بازی کنید.

شما در کل دو راه دارید برای اینکه بتونید بازی رو داشته باشید. تاکید میکنم هیچ روش دیگه ایی وجود نداره. فقط همین دو روشی که اینجا براتون توضیح میدیم.

۱- خرید دیسک فیزیکی بازی . ( که خیلی راحت هست دیسک بازی رو تهیه میکنید میزارید توی دستگاه و بازی می کنید )

۲- خرید دیجیتالی بازی . ( برای این کار باید از این لینک حسابتون رو شارژ کنید بعد بازی رو با خود کنسول از استور خود سونی میخرید و بعد از خرید خودکار دانلود میشه. (‌در این حالت دیگه نیازی به دیسک بازی ندارید. )

 

سوال : این کسانی که میان میگن هر بازی ۷۰ هزار تومان براتون نصب میکنیم قضیشون چیه؟

پاسخ : هیچ عمل به خصوص و ویژه ایی نیست. از روش دوم که توضیح دادیم استفاده میکنن منتها میان اکانتی که باش بازی رو خریدن رو وارد کنسولتون میکنن. بعضی ها  میان اولش ۲۰۰ هزار تومان هم میگیرن بابت حق اشتراک!!!‌ که اسم این کار رو واقعا نمیدونیم چی بزاریم. واقعا تاسف داره که برای انجام این کار بسیار ساده اسم هک کردن و بازی کپی میزارن و ۲۰۰ هزار تومان حق اشتراک میگیرن ! .    هر اکانت رو میشه وارد دو دستگاه کرد. البته به دلیل استفاده های ناصحیح اگه اکانت توسط سونی بلاک بشه بازی که نصب کردن براتون هم میتونه از کار بیفته. پس پیشنهاد میکنیم اگه میخواید بازی دیجیتالی داشته باشید خودتون سکان رو بدست بگیرید که چون چیز به خصوصی نیست.

همچنین توجه داشته باشید بعضی از اکانت هایی که فروشنده ها وارد کنسولتون میکنن اکانت های هکی هستن و این امکان وجود داره که سونی کنسول شما رو بن کنه. پس مراقب باشید و اگه قصد دارید بازی دیجیتالی نصب کنید بهتره که روی اکانت خودتون بازی رو بخرید تا خیالتون کاملا راحت باشه

 

سوال : پیشنهاد شما چیست؟ ما چه کار کنیم؟

پاسخ :‌  اگر هدفتون اینه که اقتصادی کار کنید بازی رو میتونید دیجیتالی خودتون بخرید و با دوستتون به اشتراک بزارید. یعنی اطلاعات اکانتتون که بازی رو روش خریدید بش بدید اون هم وارد کنه و بازی کنه.  اینجوری قیمت بازی نصف میشه براتون. میتونید بازی رو بین خودتون و دوستتون تقسیم کنید.

خیلی از بازی ها هستن توی استور سونی وقتی قدیمی میشن تخفیف میخورن که خرید اونها هم به صرفه است.

پیشنهاد ما به شما این است که  سمت اکانت های هکی نرید. مورد هایی بوده که کنسولشون بن شده.

بهترین روش فعلی که بدون دردسر باشه خرید دیسک فیزکی بازی است. که بعد از اینکه بازی رو تموم کردید یا خسته شدید دیسک رو اگه دوست داشتید به دوستتون بفروشید یا هرکاری دوست داشتید باش انجام بدید.  اما خرید بازی دیجیتالی رو برای یک مورد توصیه میکنیم اون هم بازی های خیلی قدیمی و یا بازی های به اصطلاح ارکید. مثلا بازی Child of light که قیمتش ۲۰ دلار است یا بازی های مثل thief و knack و … که خیلی قدیمی شدن و به اصلاح خاص هستن. برای این موارد خرید بازی دیجیتالی رو توصیه میکنیم.

 

سوال : اگه بازی دیجیتالی رو خریدیم بعد برای کنسول اتفاقی افتاد چه کنیم؟

پاسخ :‌ اگه شما خودتون بازی رو روی اکانت خودتون بخرید هیچ مشکلی نخواهید داشت مجدد بدون اینکه بازی رو بخرید میتونید مستقیم بازی رو مجدد دانلود کنید.

 

سوال : اگه بازی دیجیتالی رو خریدیم برای اجرا کنسول باید حتما به اینترنت متصل باشه؟

پاسخ :‌ سونی به صورت تصادفی چک میکنه که مطمین بشه شما بازی رو خریداری کردید یا نه. یعنی بعضی اوقات در لحظه اول اجرای بازی اینترنت میخواد. اما اگه وسط بازی اینترنت رو قطع کنید اتفاقی نمیفته. کلا اینترنت میخواد اما فقط واسه چک کردن سونی که مطمین بشه شما بازی رو خریداری کردید وگرنه حجم اینترنتی از شما مصرف نمیکنه.

امیدواریم که این مطلب به طور کامل بار فنی شما رو افزایش داده باشه و توانسته باشیم سوالات  زیادی از ذهن شما رو پاسخ داده باشیم با این حال در صورتی که هر سوالی درباره گیفت کارت پلی استیشن و کنسول پلی استیشن و PS4 داشتید در قسمت نظرات بیان کنید .

برای جمع آوری این مطلب بیش از ۸ ساعت زمان برده شده است و از سایت های زیادی در زمینه بازی های رایانه ای ، گیفت کارت ، مقالات ، انجمن ها و روز نامه ها جمع آوری شده است . لطفا با انتشار و اشتراک این مطلب در شبکه های اجتماعی و وبلاگ های خود به صورت کامل به دوستان خود نیز کمک کنید .

وبلاگ فروشگاه آنلاین گیفت کارت باز دات کام

۷ دیدگاه

  1. سلام اکانت قانونی چیست؟ چطور میشه اون رو خرید و استفاده کرد،؟؟
    میگن اگه میخواین بازی های دیجیتالی قانونی رو استفاده کنین باید اکانت قانون داشته باشین

    • سلام
      اکانت قانونی PS4 یا هم اکانت پلی استیشن رو شما می توانید از فروشگاه سایت تهیه کنید . بله شما می توانید با خرید گیفت کارت PSN به بازی های اوریجنال روی شبکه پلی استیشن با تخفیف مناسب دسترسی پیدا کنید + مزایای دیگه .

  2. سلام خسته نباشید ببخشید سوالی درخصوص گیفت های پلی استیشن داشتم.گیفت های مدت دار (مثل یکماهه،یکساله) بدین معنیه که میتونم به صورت رایگان از پلی استور بازی دانلود کنم؟بعدا در پلی استور سونی یه سری بازیاهستن که نوشته شدنfree منظورشون دقیقا چیه؟؟

  3. ببخشید براییفت کارت که پولش رو بریزیم رو ps4 باید یک حساب بانکی آمریکایی داشته باشم

  4. سلام زمانی که مثلا گیفت کارت ۷ روزه تمام میشه بازی که خریداری شده هم قفل میشه؟
    و بعد اینکه میتونیم چند بار یک گیفت کارت رو بخریم
    مثلا روی یک اکانت ۶ تا ۷ روزه فعال کنیم

  5. اگر بازی رو پاک کنیم ولی کد رو داشته باشیم میتونیم بازی که قبلا خریداری کردیم رو مجدد فعال کنیم یا در اکانت جدید فعال کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *