معماری
خانه / نقد و بررسی تخصصی / ترین ها / ۱۰ بازی ترسناک برتر در نسل هشتم

۱۰ بازی ترسناک برتر در نسل هشتم

این روزها بازی های بسیاری کمی را می‌توان پیدا کرد که تمرکز اصلی آن‌ها روی المان‌های وحشت است و در ارائه یک تجربه کاملا دلهره‌آور و ترسناک موفق شده باشند با این حال در نسل هشتم می‌توان بازی هایی را در ژانر وحشت یافت که بازیکن‌ها با تجربه هریک از آن‌ها توانایی بلند شدن از جای خود را ندارند. در این مقاله سعی برآن داشتیم تا شما را با ۱۰ بازی ترسناک برتر در نسل هشتم صنعت بازی آشنا کنیم.

10 بازی ترسناک برتر

۱۰ بازی ترسناک برتر در نسل هشتم

بازی Alien: Isolation

10 بازی ترسناک برتر

نقدها و نظراتی که در زمان عرضه روانه بازی Alien: Isolation شدند، بسیار متنوع هستند چراکه گیم‌پلی و المان‌های مختلفی که در این عنوان قرار دارد، برای هر بازیکنی در آن زمان تحسین برانگیز محسوب نمی‌شد؛ با این حال به‌عقیده بسیاری از علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی این بازی از زمان خود فراتر بوده و عناوین بسیاری را می‌توانیم بیابیم که گیم‌پلی آن‌ها با الهام از گیم‌پلی این عنوان شکل گرفته است. در این بازی همواره می‌بایست از دست یک موجود بیگانه باهوش فرار کنید و پیش‌روی داستان بازی نیاز به مهارت و برنامه‌های مختلف دارد. اگر به‌دنبال یک اثر دلهره‌آور و ترسناک می‌گردید که همانند سری فیلم‌های سینمایی Alien شما را میخکوب کند، بازی Alien: Isolation را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بازی Kraven Manor

10 بازی ترسناک برتر

بازی Kraven Manor کوتاه‌ترین بازی حاضر در این لیست است که برای اتمام آن تنها به یک یا دو ساعت زمان نیاز دارید اما از میزان ترس و اضطرابی که در این زمان کوتاه به شما القا می‌شود، نمی‌توان چشم پوشی کرد. داستان این بازی حول یک مانکن می‌چرخد که در تمام طول مدت در حال تعقیب شما است و بهترین راه برای عدم رو به رو شدن با این هیولا، سریع دویدن و نگاه نکردن به پشت سرتان است.

بازی The Evil Within

10 بازی ترسناک برتر

اگرچه که بازی The Evil Within 2 نیز در دسته بازی‌های ترسناک موفق قرار می‌گیرد اما نسخه ابتدایی این مجموعه بازیکن را درون اتمسفری تاریک و ترسناک‌تر قرار می‌دهد، بنابراین بازی The Evil Within نسبت به دنباله خود گزینه مناسب‌تری برای قرار گرفتن در این لیست به‌شمار می‌رود. وجود شخصیت‌های دلهره‌آور مختلفی نظیر موجودی با ماسک فلزی یا قصابی که یک گاو صندوق را روی سر خود قرار داده است، همگی گیم‌پلی این عنوان را به‌شدت هیجان‌انگیز می‌کنند. طراحی هنری، داستان، جنبه‌های فنی ازجمله صداگذاری و نورپردازی بازی The Evil Within را تبدیل به یکی از عناوین شایسته امتحان و تجربه برای بازیکن‌ها کرده‌اند.

بازی Slender: The Arrival

 

بازی Slender: The Arrival روی شخصیت مرموز Slender متمرکز است که بازیکن‌ها با هربار پیش‌روی در مسیر باید آمادگی مقابله و فرار کردن از این شخصیت را داشته باشند. گیم‌پلی بازی به‌خوبی حس ترس و وحشت را به بازیکن‌ها القا و تجربه عبور از محیط‌های متنوعی نظیر مناطق جنگلی و کلبه‌های کوچک و تاریک را ارائه می‌کند.

بازی Layers of Fear

10 بازی ترسناک برتر

بازی‌های ویدیویی و آثار مختلفی که در ژانر وحشت ساخته می‌شوند همواره جنبه‌های مختلفی از علم روان شناسی را در درون خود مورد نقد و بررسی قرار می‌دهند و بازی Layers of Fear نیز از این قائده مستثنا نیست. در این بازی، بازیکن‌ها کنترل یک نقاش را در دست دارند که از مشکلات مختلف روحی-روانی رنج می‌برد و می‌بایست علاوه‌بر مقابله با شیاطینی که از دل نقاشی‌ها بیرون می‌آیند، آخرین نقاشی شخصیت اصلی بازی را نیز به پایان برسانند. این بازی امکان گشت و گذار در محیط خانه بازی را به بازیکن می‌دهد و اتمام آن تنها به چهار ساعت زمان نیاز دارد اما آن دسته از بازیکن‌هایی که با این سبک از بازی‌های ویدیویی آشنایی ندارند، ممکن است به زمان بیشتری برای اتمام این عنوان نیاز پیدا کنند. این عنوان را می‌توان مشابه با بازی Gone Home دانست، با این تفاوت که این بازی ترسناک‌تر است!

بازی Outlast 2

10 بازی ترسناک برتر

برخلاف فرنچایز The Evil Within، بازی Outlast 2 نسبت به نسخه پیشین خود پیشرفت‌های چشم‌گیری را داشته است که می‌تواند تمامی علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی ترسناک را به خود جذب کند. در این دنباله شما به‌عنوان یک فیلم‌بردار وارد دنیای بازی می‌شوید و می‌توانید با استفاده از ابزار و آیتم‌های مختلفی نظیر میکروفون که به شما در شنیدن صدای قدم‌های دشمنان کمک می‌کند، تجربه بهتری را از این عنوان کسب کنید. یکی از کارهای همیشگی که باید در جریان این بازی انجام دهید، یافتن راهی برای عدم مقابله با دشمنان است و تنوع NPCهای حاضر در بازی درکنار حاشیه سیاه رنگی که در اطراف دوربین بازی وجود دارد، گیم‌پلی این عنوان را درکنار ترسناک بودن به یک اثر لذت‌بخش بدل کرده است.

بازی Dead By Daylight

10 بازی ترسناک برتر

بازی Dead By Daylight فستیوالی از المان‌های وحشت است که باید توسط تمامی طرفداران این ژانر از بازی‌های ویدیویی تجربه شود. در این بازی شخصیت‌های مطرح و نوستالژیکی نظیر فردی کروگر از فیلم Nightmare on Elm Street، مایکل مایرز از فیلم Hallowen و جونیو ساویر از فیلم Texas Chainsaw Massacre قابل بازی هستند. برای تجربه این بازی همواره به اینترنت نیاز خواهید داشت و بسته به انتخاب شخصی‌تان می‌توانید در قالب یک شخصیت قاتل یا بازمانده به تجربه این عنوان بپردازید.

بازی Resident Evil 7: Biohazard

10 بازی ترسناک برتر

پس از ناکامی بازی Resident Evil 6 استودیو Capcom برای یک مدت طولانی به فرنچایز محبوب خود استراحت داد و پس از گذشته چندین سال از انتشار بازی ششم، سرانجام نسخه هفتم این مجموعه یعنی بازی Resident Evil 7: Biohazard را که یک عنوان کاملا جدید برای طرفداران محسوب می‌شد، منتشر کرد. تجربه این بازی برای هر بازیکنی آسان نخواهد بود چراکه گشت و گذار در خانه مرموز و دورافتاده بازی با توجه به شخصیت‌های مختلفی که مدام درحال تعقیب‌تان هستند، نیاز به شهامت بالایی دارد. این عنوان هرچیزی که از یک بازی ترسناک انتظار دارید را در خود جای داده است و چه‌بهتر که از طریق هدست‌ها و عینک‌های VR به انجام این بازی بپردازید.

بازی Until Dawn

10 بازی ترسناک برتر

گذشته از داستان و فضاسازی بسیار خوبی که در بازی Until Dawn به‌کار رفته است، شخصیت‌های متعدد و قابل بازی‌ای که در این عنوان وجود دارند و تعاملی که میان هریک از آن‌ها با دیگری براساس انتخاب‌ها و تصمیمات‌ بازیکن شکل می‌گیرد، جذاب‌ترین عنصر حاضر در این بازی است. در این عنوان بازیگران مطرحی همچون رامی ملک (Rami Malek)، هیدن پنتیر(Hayden Panettiere) و پیتر استورمیر (Peter Stormere) به‌عنوان نقش‌های کلیدی بازی حضور دارند. بازی Until Dawn را می‌توان با آثارسینمایی نظیر فیلم Cabin in the Woods و فیلم Friday the 13th مقایسه کرد و پیشنهاد می‌کنیم که اگر به‌دنبال تجربه این بازی به بهترین شکل ممکن هستید، حتما این عنوان را درکنار دوستان‌تان بازی کنید.

بازی Resident Evil 2 Remake

10 بازی ترسناک برتر

این روزها شاهد ساخت و انتشار نسخه‌های ریمیک و ریمستر بازی‌های قدیمی بسیاری هستیم که تنها تعداد کمی از آن‌ها با استقبال خوب منتقدین و بازیکن‌ها مواجه می‌شوند، با این وجود بازی Resident Evil 2 Remake از آن دسته عناوینی است که تجربه آن برای افرادی که حتی به بازی‌های ویدیویی ژانر وحشت علاقه ندارند نیز واجب است. در این بازی شما کنترل شخصیت‌های محبوب لیان اس. کندی و کلیر ردفیلد را برعهده دارید و می‌بایست درکنار مبارزه با زامبی‌ها، راهی را برای خروج از راکون سیتی پیدا کنید. این عنوان همان چیزی است که طرفداران این مجموعه سال‌ها انتظار آن را می‌کشیدند. ناگفته نماند که اتمام این بازی به بیش از ۲۰ ساعت زمان نیاز دارد و یکی از طولانی‌ترین عناوین حاضر در این لیست به‌شمار می‌رود.

10 بازی ترسناک برتر
Telegram
10 بازی ترسناک برتر
Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *