معماری
خانه / اخبار بازی / پرفروش ترین / فروش کنسول قدیمی نینتندو پلی‌ استیشن با قیمتی رکوردشکن در مزایده

فروش کنسول قدیمی نینتندو پلی‌ استیشن با قیمتی رکوردشکن در مزایده

کنسول نینتندو پلی‌ استیشن که یکی از کم‌یاب‌ترین و جالب‌ترین کنسول‌های تاریخ صنعت بازی است، با قیمتی بسیار بالا در مزایده‌ای به فروش رفت.

نینتندو پلی‌ استیشن
لیست محصولات شرکت مزایده Heritage Auctions نشان می‌دهد که این کنسول در ششم مارچ با قیمت ۳۰۰ هزار دلار به فروش رفته است. فرد خریدار که مشخصات او محرمانه باقی مانده، در واقع ۳۸۰ هزار دلار پرداخت کرده است تا از ویژگی‌های بسته Buyer’s Premium نیز بهره‌مند شود.
مبلغ ۳۰۰ هزار دلار به تنهایی بیشتر از هر مزایده دیگر مربوط به دنیای بازی و کنسول‌های آن است. رکورد قبلی متعلق به یک کپی بازنشده و دست‌نخورده از بازی Super Mario Bros. برای کنسول NES بود که در سال ۲۰۱۹، با قیمت ۱۰۰ هزار و ۱۵۰ دلار، فروخته شد.
هویت فرد برنده مشخص نشد. «پالمر لاکی» (Palmer Luckey)، موسس Oculus VR در زمان‌های اولیه شروع این مزایده، خودش را به عنوان بالاترین فرد قیمت‌گذار معرفی کرد، اما معلوم نیست که او در نهایت مزایده را برده باشد.
کنسول نینتندو پلی‌استیشن به صورت عمومی در نمایشگاه CES 1991 معرفی شد، اما نینتندو از توافقی که با سونی داشت، منصرف شد و در همان نمایشگاه اعلام کرد که قصد همکاری با شرکت فیلیپس را دارد. این همکاری جدید منجر به تولید کنسول ننگ‌آور Philips CD-i و عناوین عجیب زلدای آن شد. در آن زمان، گفته شده بود که ۲۰۰ دستگاه نمونه اولیه‌ای که از نینتندو پلی‌استیشن وجود داشت، از بین رفته‌اند و چیزهایی که نباید فراموش می‌شدند، گم شده‌اند.
خراب شدن رابطه سونی با نینتندو یکی از عواملی بود که باعث شد سونی خود به سمت تولید کنسول و سهم‌خواهی در بازار بازی شود. هر دو کمپانی از جمله شرکت‌های بسیار موفق در زمینه بازی محسوب می‌شوند. پلی‌ استیشن ۴ اخیرا با پشت سر گذاشتن کنسول Wii، توانست فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه را ضبط کند. جدیدترین کنسول نینتندو یعنی سوییچ نیز فروش بسیار فوق‌العاده‌ای دارد و ظاهرا قرار نیست که فعلا شاهد افت فروش این کنسول دوست‌داشتنی باشیم.

نینتندو پلی‌ استیشن
Telegram
نینتندو پلی‌ استیشن
Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *