معماری
خانه / پلی استیشن 5 / شایعه: پلی استیشن ۵ از کنترلر PS4 پشتیبانی خواهد کرد

شایعه: پلی استیشن ۵ از کنترلر PS4 پشتیبانی خواهد کرد

براساس گزارش منابع سایت RespawnFirst به‌نظر می‌رسد که کنسول پلی استیشن ۵ این قابلیت را دارد که کاملا از کنترلر DualShock 4 پشتیبانی کند.

پلی استیشن 5

در بیانیه‌ای که RespawnFirst منتشر کرده است به‌غیر از تایید این خبر، چند نکته جالب دیگر نیز در رابطه با کنسول پلی استیشن ۵ مطرح شده است که بدین صورت است:

 « بر اساس منابع ما در دو استودیو که درحال حاضر مشغول توسعه عناوین مختلف برای کنسول پلی استیشن ۵ هستند، گزارش شده است که کنترلر PS4 کاملا با پلی‌استیشن ۵ قابل استفاده است و این کنسول از DualShock 4 پشتیبانی خواهد کرد. دلیل اصلی این موضوع اما این اعلام شده که به دلیل پشتیبانی این کنسول از بازی‌های پلی‌استیشن۴ و یکسان بودن معماری این دو کنسول است. بنابراین سونی تصمیم گرفته است تا کنترلر این کنسول را نیز جزو این قابلیت قرار دهد. این اطلاعات می‌تواند یک خبر بسیار خوب برای کسانی محسوب شود که به‌تازگی قصد خرید کنترلرهای حرفه‌ای و نسبتا گران قیمت برندهای مختلف را دارند، اینگونه این دسته از افراد نیز می‌توانند به خرید خود به نگاه یک سرمایه گذاری بلند مدت نگاه کنند. نسخه توسعه کنسول پلی‌استیشن ۵ درحال حاضر از دوال شاک ۴ پشتیبانی می‌کند، همچنین تصاویری نیز از این کنترلر در کنار کیت توسعه این کنسول در ماه‌های گذشته در رسانه‌ها منتشر شده بود. اگرچه که کنسول پلی‌استیشن ۵ به‌صورت کامل از کنترلر دوال شاک ۴ پشتیبانی خواهد کرد اما این به معنای  عدم رونمایی از یک کنترلر جدید برای پلی‌استیشن ۵ نخواهد بود. اما در هر صورت پیش‌بینی می‌شود که کنترلر این کنسول تفاوت‌های چندانی را از لحاظ روند عملکردی نسبت به کنترلر DualShock 4 نخواهد داشت.»

با اعلام شدن خبر پشتیبانی کنسول پلی‌استیشن ۵ از کنترلر دوال شاک ۴ این انتظار می‌رود که سونی سعی داشته باشد تا دیگر لوازم جانبی و متعلقات کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز با این کنسول هم‌خوانی داشته باشند و پشتیبانی شوند. اگرچه که این خبر به‌صورت رسمی از سوی سونی تایید نشده است، اما باتوجه به تمامی شایعات و اخباری که تا به حال درمورد پلی‌استیشن ۵ شنیده‌ایم این خبر از بقیه منطقی‌تر به نظر ‌می‌آید، و تصور این موضوع سخت نیست که دیگر لوازم کنسول پلی‌استیشن ۴ نیز از قاعده مستثنی نباشند.

پلی استیشن 5
Telegram
پلی استیشن 5
Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *