معماری
خانه / پلی استیشن 5 / قیمت پلی استیشن ۵ مانند پلی استیشن ۴ نخواهد بود

قیمت پلی استیشن ۵ مانند پلی استیشن ۴ نخواهد بود

پیش‌بینی شده است که قیمت پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس در زمان عرضه یکسان خواهد بود، و با توجه به رقابت تنگاتنگ میان این دو کنسول انتظار می‌رود که هرکدام از این دستگاه‌ها از قابلیت‌ها و ویژگی‌های منحصر بفردی بهره ببرند.

قیمت پلی استیشن 5

درمورد قابلیت‌ها و قدرت کنسول‌های نسل نهمی تا به الان اخبار و مقالات بی‌شماری منتشر شده است، و با به میان آمدن شایعه جدیدی که نوید این موضوع را می‌دهد که کنسول ایکس باکس سری ایکس از پلی‌استیشن ۵ قوی‌تر خواهد بود، بحث درمورد قیمت گذاری این کنسول‌ها دوباره داغ شده است. همین موضوع باعث شده تا بسیاری بر این باور باشند که کنسول مایکروسافت در زمان عرضه قیمت بالاتری را نسبت به کنسول سونی اتخاذ خواهد کرد، و این باعث شده است تا تحلیل‌گران زمینه صنعت تکنولوژی این نظر را داشته باشند که این احتمال نمی‌تواند واقعیت داشته باشد زیرا حتی اگر هم مایکروسافت قصد داشته باشد تا کنسول قوی‌تری را نسبت به سونی وارد بازار کند، این موضوع باعث می‌شود تا قیمت این کنسول نسبت به محصول سونی به‌مراتب بالاتر رود و از همین رو مایکروسافت حاضر نیست تا این ریسک را بپذیرد.

 در سوی دیگر تحلیل‌گران براین عقیده هستند که کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس و پلی‌استیشن ۵ قطعا قیمتی بالاتر از ۵۰۰ دلار خواهند داشت و ما در این نسل شاهد رشد تقریبا ۱۰۰ دلاری قیمت کنسول‌ها نسبت به نسل گذشته خواهیم بود، زیرا در نسل هشتم کنسول پلی‌استیشن ۴ در زمان معرفی با قیمت ۴۰۰ دلار وارد بازار شد.

براساس مصاحبه‌ای که با تحلیل‌گر اقتصادی سرکان توتو (Serkan Toto) انجام شده است، آقای توتو اظهار داشته که مایکروسافت دیگر نمی‌خواهد تا اشتباهات خود را همانند زمان معرفی کنسول ایکس باکس وان تکرار کند ، و برهمین اساس انتظار می‌رود که کنسول مایکروسافت قدرتی همانند پلی‌استیشن ۵ داشته باشد و هم‌چنین قیمت این دو کنسول نیز دقیقا یکسان خواهد بود. حتی مایکروسافت کمی بعد از منتشر کردن کنسول ایکس باکس وان سریعا به اشتباه خود پی برد و سعی کرد تا قیمت این کنسول را در حد امکان کاهش دهد، به‌صورتی که این شرکت سعی کرد تا با رساندن قیمت کنسول ایکس باکس وان به ۳۵۰ دلار و حذف سنسور حرکتی کینکت، روند رقابت را بهبود ببخشد اما همان‌طور که مشخص است در آخر مایکروسافت موفق به انجام این کار نشد.

 

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد تا به هر صورت ممکن قیمتی منطقی را برای محصول پیشرفته خود برگزیند و برای تحقق این هدف نیز سعی شده است تا قیمت تعیین شده دقیقا همان مبلغی باشد که سونی از مشتریان خود طلب خواهد کرد.

قیمت پلی استیشن 5

قیمت پلی استیشن 5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *