سونی پتنت جدیدی را برای تکنولوژی واقعیت مجازی ثبت کرده است که به مخاطبین اجازه میدهد به طور مستقیم بر روی تجربهی واقعیت مجازی یک بازیباز تاثیر بگذارند و در بازی این شخص مشارکت داشته باشند.
با این که پتنت گفته شده در اکتبر ۲۰۲۰ ثبت شده بود، اما اخیراً جزئیات آن بر روی وبسایت US Patent and Trademark Office منتشر شده است. در توضیحات این پتنت نوشته شده است که چگونه مخاطبان میتوانند در تجربهی بازی یک بازیباز که در دنیای واقعیت مجازی غوطهور شده است، مشارکت داشته باشند. به لطف این تکنولوژی، این افراد میتوانند با استفاده از دستگاههای «spectator devices» مانند موبایل، تصمیماتی را برای بازیباز اتخاذ کنند؛ همانند تکنولوژی PlayStation’s PlayLink که در عناوینی نظیر Hidden Agenda و That’s You استفاده شده بود.
پتنت جدید سونی برای تکنولوژی واقعیت مجازی
به نظر میرسد که شما قادر خواهید بود تا در واقعیت مجازی به بازیباز کمک کرده و یا کار او را سختتر کنید. طبق مثال ارائه شده، ما یک بازیباز را درون واقعیت مجازی مشاهده کنیم و شاهد چهار نفر دیگر نیز هستیم که بر روی مبل نشستهاند. همانطور که مشاهده میکنید، این افراد در حال رای گیری برای انتخاب یک آیتم از میان مواردی مانند شمشیر، هیولا و یک ملاقهی سوپ هستند. این انتخاب در نهایت بر روی دستگاههای مخاطبین ثبت شده و به بازی واقعیت مجازی منتقل میشود.
مشخص نیست که آیا شخص بازیباز از گزینههای ارائه شده باخبر است یا این که تنها آن چیزی را میبیند که مخاطبین برای او انتخاب کردهاند، اما این موضوع میتواند یکی از ویژگیهای جذاب این تکنولوژی باشد. ایدههای جالب متفاوتی را میتوان به این شکل طراحی کرد؛ از گمراه کردن بازیبازان در یک عنوان ترسناک گرفته تا تعیین انتخابهای بازیباز در یک عنوان نقشآفرینی یا داستان محور.
البته همانند دیگر پتنت های ثبت شده، این الزاماً بدین معنی نیست که سونی حتماً چنین چیزی را توسعه خواهد داد. با این حال، واضح است که این شرکت همچنان در حال بررسی ایدههای مختلفی برای استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی در بازیهای ویدئویی است.