معماری
خانه / اخبار بازی / پرفروش ترین / درآمد یک میلیارد دلاری نینتندو فقط از شش بازی موبایل

درآمد یک میلیارد دلاری نینتندو فقط از شش بازی موبایل

نینتندو در گذشته علاقه‌ای به عرضه فرنچایزهای محبوبش یا ساخت بازی‌های جدید برای گوشی‌های هوشمند نداشت. این تصمیم در سالیان اخیر تغییر یافت و اکنون مشخص شده است که یکی از بهترین تغییراتی بوده که نینتندو در این دوران ایجاد کرده است.
نینتندو
وبسایت SensorTower در گزارشی اختصاصی نوشته است که شش بازی موبایل نینتندو در پلتفرم‌های اندروید و iOS، تا به حال بیش از یک میلیارد دلار در سطح جهانی درآمد داشته است. میزان دانلود این شش عنوان نیز روی هم رفته به بیش از ۴۵۲ میلیون بار رسیده است.

نزدیک به ۶۱ درصد از این درآمد تحسین‌برانگیز، مربوط به فقط یکی از بازی‌های نینتندو یعنی بازی محبوب Fire Emblem Heroes است. این بازی به تنهایی ۶۵۶ میلیون دلار درآمدزایی داشته است. رتبه‌های دوم و سوم نیز متعلق به بازی Animal Crossing: Pocket Camp و بازی Dragalia Lost است که به ترتیب ۱۲ درصد (برابر با ۱۳۱ میلیون دلار) و ۱۱ درصد (برابر با ۱۲۳ میلیون دلار) درآمد داشته‌اند.

نکته جالب درباره بازی Fire Emblem Heroes این است که این بازی با وجود فقط ۱۸ میلیون بار دانلود، توانسته بیشترین میزان درآمد را داشته باشد. یعنی درآمد این بازی رایگان به ازای هر بار دانلود نزدیک به ۴۱ دلار بوده است.

بازی Mario Kart Tour با ۸۶ میلیون دلار، توانسته هشت درصد از رقم کلی درآمدهای نینتندو حاصل از بازی‌های موبایل را تشکیل دهد. بازی Super Mario Run نیز با بیش از ۲۴۴ میلیون بار نصب، عنوان بیشترین بازی دانلود‌ شده را تصاحب کرده و با ۷۶ میلیون دلار، سهمی نزدیک به هفت درصد دارد. کم‌طرفدارترین بازی موبایلی نینتندو هم Dr. Mario World بوده است که از لحاظ درآمد، فقط یک درصد را تشکیل داده و فروشی برابر با ۴.۸ میلیون دلار داشته است.

بیشترین درآمدزایی نینتندو از ژاپن بوده که با ۵۸۱ میلیون دلار، ۵۴ درصد از سهم کل مبلغ یک میلیارد دلار را تصاحب کرده است. ایالات متحده نیز با ۳۱۶ میلیون دلار و ۲۹ درصد در رتبه دوم ایستاده است.

مدیر فقید نینتندو، ساتورو ایواتا (Satoru Iwata) معتقد بود که هر سود کوتاه‌مدتی که Nintendo از عرضه فرنچایزها و بازی‌های جدید برای دستگاه‌های موبایل به دست آورد، ارزشش را نخواهد داشت زیرا باعث صدمه زدن به سیاست کلی نینتندو مبنی بر عرضه این عناوین به صورت انحصاری برای پلتفرم‌های نینتندو خواهد شد. او در سال ۲۰۱۴ گفته بود که فرنچایز ماریو به صورت اختصاصی برای کنسول‌های نینتندو طراحی شده است و معتقد بود: «اگر ما آن‌ها را همان‌طور که هستند برای گوشی‌های هوشمند عرضه کنیم، مشتریانمان راضی نخواهند شد.»

بعد از فوت ایواتا در سال ۲۰۱۵، مدیریت جدید Nintendo اعلام کرده بود که قصد توسعه و عرضه بازی‌های مختلفی برای گوشی‌های هوشمند را دارد.

برای خرید گیفت کارت Nintendo کلیک کنید

نینتندو
Telegram
نینتندو
Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *