یکی از سازندگان بازی Cyberpunk 2077 جزئیات تازهای را در مورد دنیای این اثر و مقیاس تیم توسعه دهنده با طرفداران به اشتراک گذاشته است که جالب به نظر میرسند.
بازی Cyberpunk 2077
اگر عنوان Cyberpunk 2077 با تاخیر دیگری رو به رو نشود، در ماه آبان برای کنسولهای نسل حاضر، نسل بعدی و رایانههای شخصی در دسترس قرار میگیرد. بسیاری از بازیبازان و دستاندرکاران صنعت بازیهای ویدیویی عقیده دارند که ما با یکی از کاندیدهای بهترین بازی سال سر و کار داریم و حتی شاید یکی از بهترینهای نسل هشتم. با وجود این که چندین سال از رونمایی اولیه میگذرد و ما گیمپلیهای متعددی از آن مشاهده کردهایم اما باز هم مواردی وجود دارد که هنوز با طرفداران به اشتراک گذاشته نشدهاند و این موضوع گستردگی بازی را نشان میدهد. وقی شما عنوانی به جاهطلبی بازی Cyberpunk 207 در دست توسعه دارید باید مراقب باشید که در طول پروسهی ساخت اطلاعاتی را با بازیبازان به اشتراک نگذارید که در مراحل نهایی حذف شوند و به عبارتی جزئیاتی باید اعلام شوند که به طور قطعی در این اثر وجود خواهند داشت.
بر اساس بیانیهی جدید منتشر شده از سوی مایلز تاست (Miles Tost)، طراح ماموریتهای Cyberpunk 2077، این شرکت لهستانی از همان ابتدا یک تیم جداگانه به طراحی دنیایباز این اثر اختصاص داده بود و این تیم به دلیل پیچیدگی دنیای بازی بسیار بزرگ است. آقای تاست پس از این توضیحات اظهار داشت، بازیبازان پس از اتمام مقدمهی این عنوان میتوانند با آزادی کامل به اکتشاف بپردازند و به هر نقطهای از نقشه بروند البته به طور معمول چنین رویهای در عناوین بزرگ دنیایباز باعث سرگیجهی مخاطب میشود اما به نظر میرسد تیم اختصاصی طراحی دنیای بازی این مشکل را حل کرده است.
نه تنها بازیبازان میتوانند در همان ابتدای بازی تمامی نقشه را بررسی و کشف کنند بلکه راهاندای هرج و مرج در آن نیز ممکن است. بر خلاف سری Grand Theft Auto پیامدهای جدی به دنبال عملکرد غیرقانونی بازیباز در جهان بازی وجود دارد. به عنوان مثال ممکن است نادانسته یک شخصیت غیر قابل بازی (NPC) مهم که قرار است در آینده به شما ماموریت بدهد را بکشید و یا این که آنقدر هرج و مرج ایجاد کنید که پلیس شهر نایت سیتی (Night City) شما را وارد لیست “سایبرسایکو” (Cyberpsycho) کند که به گونهای عملکردی شبیه سیستم Wanted در RDR 2 را خواهد داشت. ممکن است شما در طول داستان یا حتی در جریان اکتشاف شهر نایت سیتی با “سایبرسایکو”ها برخورد کنید و مطمئناََ این برخورد در قالب سناریوهای سینمایی داستانی بسیار جذاب خواهند بود.
۲۵ دقیقه از گیم پلی بازی سایپر پانک ۲۰۷۷ را تماشا کنید
مهمتر از تمامی نکاتی که ذکر شده این است که تصمیمات شما در دیالوگها و مواجهه با شخصیتهای مختلف، ماموریتهای گوناگون و خط داستانی اصلی تاثیر شدیدی بر محیط اطراف شما خواهد داشت. تصمیمات، نحوهی تعاملتان با محیط و از همه مهمتر پیشزمینهی داستانی که در زمان شروع انتخاب میکنید، همگی برروی محیط و اتفاقاتی که پیرامون شما رخ میدهد تاثیر دارد.
در انتها آقای تاست تایید کرد که تخریب محیطی نیز وجود دارد اما هنوز مقیاس این تخریبپذیری مشخص نیست.تا به این لحظه تیم Cyberpunk 2077 توانسته هایپ بسیار زیادی را در میان بازیبازان ایجاد کند و با این که شاهد حذف بسیاری از قابلیتهای رونمایی شده در نسخهی نهایی خواهیم بود (مانند راه رفتن برروی دیوار) اما همچنان هایپ بوجود آمده ازبین نرفته است. در رویداد Night City Wire قبلی اعلام شد با فاصلهی چند هفته قسمت دوم مراسم برگزار میشود اما الآن بیش از یک ماه میگذرد و تاریخ قسمت دوم مشخص نیست.