معماری
خانه / اخبار بازی / چیز هایی که از بتل رویال جدید یوبیسافت Hyper Scape می‌دانیم

چیز هایی که از بتل رویال جدید یوبیسافت Hyper Scape می‌دانیم

پس از رکوردهایی که بازی پابجی در استیم بر جای گذاشت و بازار سبک بتل رویال را حسابی داغ کرد، کمپانی های بازیسازی یکی پس از دیگری علاقه مند شدند تا سهمی در این بازار نوظهور داشته باشند. اپیک گیمز با عرضه Free To Play بازی محبوب Fortnite در همه پلتفرم ها ، شرکت EA و استدیو Respawn با خلق عنوان Apex Legends ، اکتیویژن با انتشار کال آو دیوتی وارزون همگی سهم بزرگی در پیشرفت و تکامل این سبک داشته اند. امروز اما نوبت به یوبی سافت رسیده است که بازی رایگان خودش را در سبک بتل رویال معرفی کند، به همین بهانه در ادامه به مرور ۵ نکته ویژگی کلی درباره بتل رویال جدید یوبیسافت Hyper Scape این عنوان تازه‌ می‌پردازیم.

Hyper Scape

در همه حال با بازی در تعامل باشید.

در عناوین بتل رویال معمولاً بازیکن پس از مرگ ناگزیر به تماشای بازی سایر هم تیمی های خود می‌شد، اما این ساز و کار با خلاقیت های بازیسازان دائما در حال تغییر است، از رقابت در زندان گولاگ برای بازگشت به میدان نبرد در کال آو دیوتی وارزون گرفته تا منتظر ماندن برای برای بازگرداندن کارت شما به Respawn Beacon توسط دوستانتان در بازی اپکس لجندز.

یوبیسافت اما روشی متفاوتی را پیش گرفته است ، در حالت چندنفره هایپر اسکیپ بازیکن پس از مرگ ، تبدیل به موجودیتی با نام Echo شده و قادر است همانند روح در محیط بازی حرکت کند ، رخدادهای بازی را آزادانه به تماشا بنشیند و دشمنان و مهمات را برای هم تیمی های خود علامت بزند.

نقاطی که برای بازگشت echo ها در نظر گرفته شده کاملاً تصادفی است ، در واقع در نقاطی که دشمنان کشته میشوند restore point ظاهر شده و بازیکن میتواند در آن نقطه منتظر شود تا هم سایر هم تیمی ها خود را به آنجا رسانده و او را به بازی بازگرداند، این فرآیند میتواند به تعداد نامحدودی تکرار شود. این ویژگی علاوه بر اینکه تعامل بازیکن با بازی را پس از مرگ هم حفظ میکند و مانع از کسل کننده شدن بازی می‌گردد، می‌تواند از خروج زود هنگام پلیرهای کم حوصله و خشمگین جلوگیری کند. اما این خصوصیت باعث شده ویژگی Kill Cam حداقل فعلاً در بازی موجود نباشد.

تماشاگران در وقایع بازی تاثیر گذارند.

در جریان بازی رویدادهایی فعال میشوند که برای دقایقی ریتم گیم پلی آنرا تغییر میدهند. مانند کم شدن جاذبه تا داشتن مهمات بی نهایت. نکته قابل توجه اما اینجاست که این وقایع برای تماشاگران سرویس توئیچ به رای گذاشته می‌شود و Event منتخب مخاطبین در بازی فعال میشود. “هایپر اسکیپ” جزو نخستین بازی های پرمخاطبی است که تماشاگران اینگونه توانایی تاثیر در روند و تعامل با بازی را دارند. بینندگان توئیچ همچنین قادرند اطلاعات مچ ، loadout و امتیاز استریمر مشاهده کنند.

قابلیت های خود را لوت کنید!

Ability ها جایگاه ویژه ای در بتل رویال جدید یوبیسافت دارند، جالب است بدانید این قابلیت ها بر اساس کاراکتری که انتخاب می‌کنید نبوده و شما میتوانید در کنار سلاح ها، قابلیتهای خودتان که اصطلاحاً Hack نامیده میشوند را در محیط نقشه بازی Loot کنید، هریک از هک ها ، یکی از سه ویژگی تهاجمی ، تدافعی یا حرکتی در اختیار بازیکن قرار میدهند.

هر بازیکن قادر است ۲ سلاح و ۲ هک به همراه داشته باشد و با برداشتن مجدد همان آیتم آنرا یک لول آپگرید کند، در مجموع هر سلاح و هک تا ۴ مرحله ارتقا می‌یابند که به این عملکرد Fusion گفته می‌شود. این ارتقا ها میتواند شامل خشاب بزرگتر ، میزان قدرت بیشتر یا زمان Cool Down کمتر آن سلاح یا آیتم باشد . قابلیت تعویض هک ها باعث میشود برخلاف عناوینی چون Apex Legends شما بتوانید بنا به موقعیتی که در آن قرار دارید ، در استراتژی خودتان تجدید نظر کرده ، سلاح و قابلیتهای خود را تعویض کنید و حالت تهاجمی یا دفاعی پیش بگیرید. ۹ هکی که هم اکنون برای لوت کردن در دسترس هستند عبارتند از Invisibility ، Mine، Armor ، Ball ، Slam ، Teleport ، Wall ، Heal و Reveal .

تا این لحظه ۹ سلاح برای بازی معرفی شده است. در میان اسلحه های فعلی بازی تقریباً از هر کلاسِ اسلحه یک نماینده وجود دارد ، سلاح ها شامل یک Assault Rifle با نام Ripper ، یک اسنایپر با نام Protocol V ، دو Pistol با نام های Riot One و D-TAP، یک شاتگان با نام Mammoth ، یک ماشین گان با نام HexFire می‌باشند و ۴ اسلحه دیگر بازی با نام های SkyBreaker ، Komodo و Salvo از کلاس سلاح های انفجاری و انرژی-بمب ها هستند که هرکدام به نحوی تجربه هیجان انگیزی را به ارمغان می آورند.

کوچک شدن نقشه متفاوت است.

از دیگر مشخصه های دیگر Hyper Scape ، دایره ای نبودن Zone بازی است. نقشه شهر نئوآرکیدیا به ۹۹ بخش یا Sector تقسیم شده است ، با گذشت زمان Sector ها به نوبت تجزیه شده و ساختمان ها محو می‌شوند. قبلاً همانند این ایده را در عنوان Ring of Elysium مشاهده کرده بودیم.

در نهایت با کوچک شدن Zone در لحظات پایانی بازی بخش Squad، بازیکنان برای برنده شدن باید تاجی را که بصورت تصادفی در محیط نقشه ظاهر میشود به مدت ۴۵ ثانیه متوالی در اختیار خود بگیرند و یا آخرین تیمی باشند که زنده می‌مانند. ممکن است در آینده مدهای دیگری نیز به بازی اضافه شوند.

گیم پلی فوق سریع بر پایه حرکت افقی و عمودی!

محیط صد در صد شهری نقشه هایپر اسکیپ ، این عنوان را با بتل رویال های دیگر متفاوت می‌کند ، هسته گیم پلی بازی کاملاً سریع و بر پایه حرکت های عمودی و افقی طراحی شده است. محیطِ مملو از ساختمان های کوتاه و بلند، مونو ریلها ، خیابان ها ، پل ها و جامپ پدها کاملاً در خدمت گیم پلی سریع بازی هستند ، بطوریکه شما باید دائماً در حال دویدن به این سو و آن سو و پریدن از لبه ساختمان های نئوآرکدیا باشید و از هک ها برای تغییر موقعیت به نفع خود استفاده کنید. لحظه ای درنگ و یا حرکت در یک خط مستقیم در درگیری ها برای شما گران تمام شده و اگر موقعیت را کنترل نکنید نوار سلامتی شما سریعاً خالی شده و بازی را واگذار خواهید کرد. نبردها در هایپراسکیپ تنگاتنگ، نفسگیر و اگه حریف قابلی داشته باشید کمی زمان بر هستند، بطوریکه ممکن است به دلیل جنب و جوش فراوان زخمی کردن دشمنان به امر دشواری برای شما تبدیل شود.

در مجموع عنوان Hyper Scape با نیم نگاهی به عناوین سبک بتل رویال و سایر عناوین اولش شخص و همینطور آزمودن برخی ویژگیهای نو در تلاش است تا جایگاهی در میان بازیهای بتل رویال برای خود دست و پا کند.

بتل رویال جدید یوبیسافت
Telegram
Hyper Scape
Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.