معماری
خانه / فناوری اطلاعات و تکنولوژی / واقعیت مجازی / هدست PS5 VR واقعیت مجازی نسل جدید سونی با قابلیتی منحصر به فرد

هدست PS5 VR واقعیت مجازی نسل جدید سونی با قابلیتی منحصر به فرد

واقعیت مجازی به فناوری پیشرو بزرگ جدید صنعت بازی‌سازی تبدیل شده است، و چندین شرکت به استفاده از این فناوری پرداخته و به این گرایش دنیای بازی‌سازی پیوسته‌اند. در این میان سونی هم هدست‌ PlayStation VR خود را برای کنسول‌های پلی استیشن ارائه کرد که اولین بار در سال ۲۰۱۶ به بازار روانه شدند. در زمانی که سونی در حال وارد شدن به نسل بعدی بازی‌سازی واقعیت مجازی است، فناوری جدید این شرکت حتی می‌تواند باعث شود که هدست‌ PlayStation VR توانایی پیش‌ بینی حرکات چشم کاربران را هم داشته باشند.سونی اخیرا از اطلاعاتی از هدست واقعیت مجازی جدید که فعلا بین مخاطبان با نام هدست PS5 VR شناخته می‌شود را معرفی کرد که در ادامه به مرور آن میپردازیم.

هدست PS5 VR

قابلیت منحصر به فرد هدست PS5 VR نسل جدید سونی

این هدست به طرزی طبیعی با پلی استیشن ۵ سازگار است. این هدست واقعیت مجازی نسل جدید با استفاده از یک سیم به پلی استیشن ۵ متصل می‌شود، در حالی که برای اتصال پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ به هدست‌های فعلی، به نصب لوازم پیچیده‌ای نیاز بود. یک کنترلر واقعیت مجازی جدید هم در حال توسعه است، این کنترلر از برخی از فناوری‌های کنترلر دوال سنس بهره می‌برد. با وجود این‌که هدست PS5 VR در سال ۲۰۲۱ منتشر نمی‌شود، برنامه سونی این است که برای توسعه این هدست همه چیز را ارتقا دهد، از رزولوشن گرفته تا میدان دید، مسیریابی و ورودی داده.

یک گواهی ثبت‌ اختراع جدید از سونی نشان می‌دهد که این شرکت سعی دارد چندین قابلیت پیشرفته را به هدست PlayStation VR نسل جدید اضافه کند. هسته مرکزی این اختراع، یک نقشه پردازشی است که با دنبال کردن حرکات چشم مخاطب، ارائه تصاویر هدست واقعیت مجازی را بهبود می‌بخشد.

یک سیستم ردیابی حرکات چشم مخاطب را دنبال می‌کند، تثبیت تصویری چشم مخاطبان حین تمرکز روی یک محیط کلی تغییر کرده و این سیستم روی سرعت این تغییر تمرکز می‌کند. این سیستم با بهره بردن از روشی که از آن برای بررسی حرکات چشم استفاده می‌کند، می‌تواند مکان بعدی‌ای که کاربر به آن نگاه خواهد کرد را پیش‌بینی کرده و در نتیجه آن مکان را سریع‌تر ارائه دهد.

ممکن است در تجربه واقعیت مجازی کیفیت ارائه نقاط مختلف به یک اندازه بالا نباشد. چنین موضوعی مخصوصا در مورد صحنه‌های پیچیده صدق می‌کند، ارائه کل صحنه با رزولوشن حداکثر از میزان قدرتی استفاده می‌کند که برای پایدار ماندن این فناوری، بیش از حد زیاد است. معمولا مناطقی خاص وجود دارند که در ابتدا با رزولوشن پایین ارائه می‌شوند و تنها زمانی که کاربر به آن‌ منطقه نگاه کند، رزولوشن ارائه بالا خواهد رفت. و اگر یک بازیکن به طور ناگهانی به منطقه‌ای دیگر نگاه کند، ممکن است برای ارائه آن منطقه با رزولوشن مورد نیاز، چند لحظه زمان لازم باشد. اگر این اختراع سونی واقعا کار کند، تجربه‌ بصری روان‌تری برای هدست واقعیت مجازی برای مخاطبان فراهم می‌شود. سونی تا به الان از واکنش مخاطبان نسبت به هدست PS5 VR رضایت دارد، به همین دلیل هواداران می‌توانند در آینده انتظار پیشرفت‌های زیادی مانند اضافه شدن همین قابلیت را داشته باشند.

با وجود این‌که ارائه پلی استیشن ۵ بدون یک هدست واقعیت مجازی جدید موجب ناامیدی هواداران شد، به نظر سونی قصد دارد برای تولید هدست واقعیت مجازی خود زمان بیشتری صرف کند تا این هدست، ابزار جانبی نسل جدیدی حقیقی بوده و تجربه‌ای رضایت‌بخش را به مخاطبان منتقل کند. با توجه به قابلیت‌های مختلفی مانند پیش‌بینی حرکات چشم و استفاده از کنترلرهای جایگزینی مانند یک موز برای هدست PlayStation VR، مشاهده قابلیت‌های دیگر این هدست بسیار جالب خواهد بود. از آنجایی‌ که هدست PS5 VR سال آینده منتشر خواهد شد، می‌توان انتظار داشت که طی سال جاری میلادی اطلاعات بیشتری در مورد این هدست منتشر شود.

Telegram\giftcardbaz
Telegram/giftcardbaz
Instagram\giftcardbaz
Instagram/giftcardbaz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *