معماری
خانه / پلی استیشن 5 / مهندس سابق نرم‌افزار پایه‌ی کنسول پلی‌ استیشن ۵ | بسیاری از اسرار این کنسول به خوبی حفظ شده‌اند

مهندس سابق نرم‌افزار پایه‌ی کنسول پلی‌ استیشن ۵ | بسیاری از اسرار این کنسول به خوبی حفظ شده‌اند

کنسول ایکس‌ باکس سری ایکس با نسخه‌ی DirectX 12 Ultimate به طور کامل سازگار است و از نرخ سایه‌زنی متغیر (Variable Rate Shading) پشتیبانی می‌کند. همانطور که برخی از توسعه‌دهندگان در چند هفته‌ی گذشته عنوان کرده‌اند، قابلیت نرخ سایه‌زنی متغیر احتمالاً توسط کنسول پلی‌ استیشن ۵ نیز پشتیبانی شود اما در مورد این ویژگی توسط سونی زیاد صحبت نشده است. به گفته‌ی مهندس سابق نرم افزار پایه‌ی کنسول پلی‌ استیشن ۵ دلیل خوبی برای نپرداختن به این اطلاعات توسط سونی وجود دارد.

پلی‌ استیشن 5

مت هارگت (Matt Hargett) در حساب توییتر خود به سکوت سونی در مورد قابلیت نرخ سایه‌زنی متغیر اشاره کرد و تأکید داشت که صحبت کردن در مورد آن دشوار است؛ زیرا میزان کمک این قابلیت به عملکرد کنسول نه تنها در هر بازی بلکه احتمالاً در هر صحنه از بازی‌ها متفاوت خواهد بود. مت هارگت همچنین عنوان کرد با وجود انتشار اطلاعات بسیار توسط سونی، هنوز اسرار و قابلیت‌های زیادی از این کنسول باقی مانده است که سونی توانسته به خوبی از انتشار آن‌ها جلوگیری کند. مهندس سابق پلی‌ استیشن ۵ همچنین درباره تفاوت بین کنسول‌های نسل بعدی اظهار داشت که هر کنسول نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد خود را دارد.

کنسول پلی‌ استیشن ۵ قرار است عناوین منتخب پلی‌ استیشن ۴ را در زمان عرضه‌ی خود پشتیبانی کند. هفته‌ی گذشته‌ وب‌سایت دیجیتال فاندری (Digital Foundry) تحلیلی در مورد سازگاری این کنسول با عناوین نسل قبل منتشر کرد و عنوان داشت که برخی از بازی‌ها مانند Dark Souls 3 و Sekiro: Shadows Die Twice همراه با افزایش کیفیت برروی پلی‌ استیشن ۵ اجرا خواهند شد. هر دو بازی با نرخ فریم محدود نشده برروی پلی‌استیشن ۴ اجرا شدند، بنابراین پردازنده‌ی بسیار بهتر پلی‌ استیشن ۵ احتمالاً باعث می‌شود که هر دو عنوان با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا شوند.

پلی‌ استیشن 5
Telegram
پلی‌ استیشن 5
Instagram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *