معماری
خانه / پلی استیشن 5 / قدرت پردازشی PS5 باعث نزدیکی جلوه های بصری بازی ها به واقعیت می شود

قدرت پردازشی PS5 باعث نزدیکی جلوه های بصری بازی ها به واقعیت می شود

استفانیا هرناندز (Stefania Hernandez) طراح تیم نورپردازی و جلوه‌های بصری استودیو IO Interactive به‌تازگی بیان کرده است قدرت پردازشی PS5 که قابلیت رهگیری پرتو در کنسول PS5 را ایجاد کیند به این استودیو کمک کرده است تا محیط‌های سه بعدی به‌مراتب پویاتر و با جزییات بالاتر را به واسطه بازتاب‌های دقیق نور و عملکرد واقعی سایه‌ها، طراحی و توسعه دهند.

قدرت پردازشی PS5

هرناندز در مصاحبه خود با سایت GamesRadar تفاوت میان نسل کنونی کنسول‌های بازی و نسل آینده را از لحاظ پیشرفت تکنولوژی‌های به کار رفته در این کنسول‌ها به این صورت بیان کردند:

« در تکنولوژی نسل حاضر کنسول‌های بازی، بیشتر عناوین تنها می‌توانند از روش شبیه سازی بازتاب نور استفاده کنند که در حقیقت روشی با دقت کم و میزان باورپذیری پایین است، اما زمانی که ما بازتاب واقعی نور را به این معادله اضافه می‌کنیم، نتیجه خلق تصاویری با میزان زیاد شباهت به واقعیت است. تکنولوژی جدید رهگیری پرتو این امکان را فراهم می‌کند تا طراحان بتوانند بازتاب و شکست حقیقی نور در فضا را به‌درستی اجرا کنند و این موضوع باعث می‌شود تا سایه‌ها در بازی بتوانند جزییات را واضح‌تر و واقعی‌تر به‌نمایش بگذارند. این موضوع باعث می‌شود که تصاویری که با این روش خلق می‌شوند، شباهت‌های بسیار زیادی با دنیای حقیقی داشته باشند و مخاطبان بیشتر از گذشته درگیر فضای بازی‌های شوند.

سایه‌ها نقش انکار ناپذیری در پایه‌گذاری دنیایی واقعی در نگاه مخاطبان دارند و عملکرد درست و صحیح آن‌ها که اگر نزدیک به واقعیت کار شده باشد، باعث می‌شود تا بازیکنان تجربه‌ای عمیق، حقیقی و درگیر کننده را مشاهده کنند. من بر این باور هستم که ما در حال نزدیک شدن به نقطه‌ای هستیم که این امکان وجود دارد تا تصاویر تولید شده در موتورهای گرافیکی مطابقت زیادی با جهان واقعیت و یا در حداقل برآوردها، نتیجه‌ای درحد تصاویر از پیش رندر شده در صحنه‌های سینماتیک داشته باشند.»

این نظرات خانم هرناندز بوسیله طراح دیگری در شرکت یوبیسافت، مهر تایید دریافت کرد. به‌صورتی که مارکو بارتارا (Marco Barrettara) در آخرین اظهارات خود بیان داشته است که اگر ویژگی رهگیری پرتو به درستی مورد استفاده قرار گیرد، مخاطبان می‌توانند انتظار داشته باشند که در نسل نهم بازی‌ها، با جلوه‌های بصری مانند افکت‌ها و جلوه‌های ویژه‌ای که در فیلم‌های هالیوودی به کار می‌روند مواجه شوند.

هرناندز در آخر صحبت‌های خود بیان داشت که طراحان بازی درحال حاضر هیجان زیادی را برای کار روی این تکنولوژی‌های جدید مخصوصا رهگیری پرتو دارند، و این ویژگی به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا بتوانند بخش نورپردازی بازی‌ها را به‌مراتب پیچیده و طبیعی توسعه دهند.

قدرت پردازشی PS5
Telegram
قدرت پردازشی PS5
Instagram

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *