معماری
خانه / نکته ها و ترفند ها / قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند

قبله‌گاه خدایان نورس | نکاتی که می‌توانند نسخه‌ی جدید God of War را حتی بهتر از قبل کنند

دیگر کمتر کسی است که آخرین ساخته‌ی استودیوی سانتامونیکا و یکی از بهترین نسخه‌های سری God of War را تجربه نکرده باشد. بدون شک استودیوی سانتامونیکا با بازسازی این سری دست به ریسک بسیار بزرگی زد.

God of War

موفقیت بازی God of War 2018 را می توان تا حد زیادی مربوط به بازگشت کوری بارلوگ و ایده‌های نابی دانست که وی برای این نسخه در نظر داشت که از جمله‌ی آن‌ها می توان به تغییر زاویه دید بازی، اضافه شدن شخصیت آترئوس، خلق مسیر داستانی جدید و البته ویژگی‌های جدید گیم‌پلی از جمله اضافه شدن سلاح تبر (Leviathan Axe) و به واسطه‌ی آن شیوه‌ی مبارزات جدید بازی دانست.

بدون شک God of War 2018 یک تحول بزرگ در این سری بود. به نوعی می‌توان این تحولات را مثبت قلمداد کرد زیرا امروزه وجود المان‌های نقش آفرینی در بازی‌های ویدئویی نسبت به گذشته رواج بیشتری یافته‌اند و  God of War نیز در این بازار به شدت رقابتی و برای کسب موفقیت به ایده‌های جدید و تحولات بسیاری نیاز داشت.

اگرچه God of War دستخوش تغییرات و تحولات زیادی شد و شاهد پوست انداختن این بازی بوده‌ایم اما لازم است اشاره کنیم این پوست اندازی هنوز آن طور که باید و شاید کامل انجام نشده است. بگذارید ساده تر بگویم God of War 2018 پایه‌ی بسیار خوبی را برای نسخه‌های آینده‌ی این سری بنا کرد اما اگر قرار است نسخه‌ی دوم ساخته شود این عنوان نیاز به بهبودهای بسیاری دارد. حال در این مقاله سعی داریم تا نکاتی را بازگو کنیم که می‌توانند از نسخه‌ی بعدی سری God of War بازی بهتری حتی نسبت به نسخه‌ی اول بسازند. پس با ما همراه باشید.

هشدار: این مقاله قسمت‌هایی از داستان و گیم‌پلی بازی God of War را فاش می‌کند. بنابراین اگر هنوز این بازی را تجربه نکرده‌اید، همین حالا این صفحه را بسته و از مطالعه‌ی این مقاله خود داری کنید. این آخرین هشدار ماست؛ اگر بازی God of War را تجربه نکرده‌اید، سریعاً از این صفحه خارج شوید.

۱- تکمیل خلا داستانی

داستان بازی God of War تقریبا راضی کننده بود. بازی اشاراتی به گذشته‌ی کریتوس داشت و اینکه کریتوس تصمیم گرفته تا در مقابل گدشته‌ی خود بایستد. به عبارت ساده‌تر کریتوس تصمیم گرفت تا دیگر یک خدای جنگ یا یک خدا نباشد و زندگی عادی را در پیش گیرد. اما مشکلی که وجود دارد این است که بازی آن طور که باید و شاید به گذشته‌ی کریتوس نپرداخته است و گویی انگار ما با دو شخصیت کاملا متفاوت روبرو هستیم که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند. شاید نیاز بود تا بازی به طور کامل‌تری به گذشته‌ی کریتوس، سرانجام وی در سرزمین یونان و اینکه چرا و چگونه وی این مسیر طولانی را در پیش گرفته تا به اروپا و سرزمین اسکاندیناوی آمده و زندگی جدیدی را را در سرزمین خدایان نورث تشکیل دهد، بپردازد . این‌ها مواردی هستند که به نظر باید حتما God of War بعدی به آن‌ها بپردازد.

خوشبختانه با توجه به اینکه در مراحل پایانی داستان بازی به این نکته اشاره شد که مادر آترئوس در واقع یک Giant است، بنابراین می‌توان امیدوار بود که در نسخه‌ی دوم شاهد فلش بک‌هایی به گذشته‌ی کریتوس باشیم.

 

 

God of War
شاید نیاز بود تا بازی به طور کامل‌تری به گذشته‌ی کریتوس، سرانجام وی در سرزمین یونان و اینکه چرا و چگونه به سرزمین اسکاندیناوی آمده و زندگی جدیدی را را در سرزمین خدایان نورث تشکیل دهد، بپردازد

۲- باس فایت‌های بزرگ‌تر

موضوعی که نسخه‌ی اول از سری اورجینال God of War را خاص کرد، علاوه بر مبارزات منحصر بفرد آن، باس فایت‌های آن بوده‌اند که البته می‌توان گفت بسیاری از آن‌ها از نظر مقیاس و درجه‌ی سختی و نوع مبارزه واقعا بی نظیر و در نوع خود بسیار حماسی بوده‌اند. اگرچه چنین باس فایت‌های حماسی را در بازی God of War 2018 نیز شاهد بودیم اما به نظر می رسد این وسط یک چیزی کم است؛ شاید تعداد باس‌‌فایت‌های بازی اندک هستند و یا اینکه همان باس فایت‌های اندک حس و حال نسخه‌ی اورجینال را ندارند. به طور مثال مبارزه با اژدها در بازی God of War 2018 واقعا لذت بخش بود؛ اگرچه بسیار کوتاه بود. البته همیشه تعداد اهمیت ندارد و یک بازی می‌تواند باس فایت‌های کمی داشته باشد اما همان اندک باس فایت‌ها به قدری چالش برانگیز باشند که از آن بازی یک تجربه‌ی ناب بسازند. در مورد God of War 2018 باید بگویم که مبارزات در اکثر باس فایت‌ها حتی برروی سخت ترین درجه نیز به مانند یک دشمن معمولی بود که البته گاهی اوقات هم دراوج مبارزات به وسیله‌ی میان پرده‌های بازی به ناگهان قطع و از لذت مبارزات می‌کاهد. البته اشتباه نکنید، مبارزات با بالدر و یا فرزندان تور بسیار شگفت انگیز بوده‌اند و منظور من این نیست که باید مبارزات با با مینی باس‌ها و دشمنان ریز و درشت و یا حتی والکری‌ها حذف شوند و به جای آن شاهد باس فایت‌های بیشتری در بازی باشیم خیر بلکه می توان در کنار همه‌ی این‌ها، باس فایت‌های بیشتری را در بازی قرار داد و بازی از این نظر همان طور که گفتم یک چیزی کم دارد. بازی باس فایتی به مانند Hydra در God of War 1، باس the Colossus of Rhodes در بازی God of War 2  یا Poseidon در God of War 3 و یا حتی Hecatonchires در نسخه‌ی Ascension احتیاج دارد؛ مواردی که به حتم مبارزات و باس فایت‌های بازی را چالش برانگیز‌تر و هیجان انگیز‌تر خواهند ساخت.

God of War
مبارزه با اژدها در بازی God of War 2018 واقعا لذت بخش ولی بسیار کوتاه بود. God of War بعدی به باس‌های بیشتر و بزرگ‌تری احتیاج دارد تا گیم‌پلی بازی را چالش برانگیزتر کنند

۳- ترکیبی از مبارزات جدید و قدیمی

خیلی نمی‌توان در ارتباط با مبارزات نسخه‌ی آینده صحبت کرد زیرا این بخش به تنهایی به یک مقاله طولانی نیاز دارد خصوصا اینکه دیگر Blade‌ها تنها سلاح کریتوس نیستند و دیگر تبر لوایتان (Leviathan Axe) نیز به یک سلاح نمادین و برجسته در این سری تبدیل شده است اما اگر بخواهم کوتاه در مورد انتظاراتم از مبارزات نسخه‌ی بعدی صحبت کنم باید اشاره کنم که بسیار هیجان انگیز خواهد اگر ترکیبی از مبارزات جدید و قدیمی را در این نسخه شاهد باشیم. بسیاری از بازی‌بازان هنوز هم به سبک هک اند اسلش بازی و مبارزات نسخه‌های قدیمی علاقه دارند. در بازی God of War 2018 نیز درست زمانی که از حضور Blade‌ها ناامید شده بودیم سازندگان ما را غافلگیر کرده و شاهد استفاده از بلید‌ها در مراحل پایانی بازی بوده‌ایم. اما به دلیل تغییر زاویه‌ی دید و سبک بازی، دیگر امکان نبردهای هوایی و اجرای ضربات کمبو وجود نداشت. بسیار خوب بود اگر در نسخه‌ی جدید شاهد ترکیبی از مبارزات جدید و قدیم بوده‌ایم. مسلما نبردهای هوایی در رابطه با تبر لوایتان (Leviathan Axe) جواب نمی‌دهند ولی بسیار خوب بود اگر اگر سازندگان امکان نبردهای هوایی را برای بلیدها فراهم می کردند. آن زمان می توانستیم به مانند نسخه‌های قدیمی دشمنان را به هوا پرتاب کرده و با اجرای حرکات کمبو کار آن‌ها را تمام کنیم و سپس می توانستیم به روی زمین بازگشته و با پرتاب تبر به سمت دشمنان بزرگ‌تر و یا اجرای حرکات ویژه با تبر دیگر دشمنان را از پای در آوریم.

God of War
جدای از نبردهای هوایی، امیدواریم در نسخه‌ی جدید شاهد یک چیز کاملا جدید باشیم به مانند یک سلاح جدید که قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و شیوه‌ی مبارزه متفاوت یا جدید را به بازی اضافه کند؛ چیزی که نه بلید‌ها و نه تبر قادر به انجام آن نباشند.

۴- آزادسازی و کاوش در مناطق جدید

یکی از ویژگی‌های جالب بازی God of War 2018 این بود که شما می‌توانستید در Bifröst نه منطقه‌ی بازی را برروی نقشه مشاهده کنید. اما متاسفانه تنها سه منطقه‌ی Midgard, Helheim و Alfheim برای کاوش در دسترس بوده‌اند. البته که مناطق Muspelheim و Niflheim و همچنین Jotunheim نیز در دسترس بودند اما Muspelheim تنها شامل یک سری از چالش‌ها بود، Niflheim  منطقه‌ای به مانند یک باغ جادویی پر پیچ و خم و مملو از لوت‌های مختلفی بود که برای به دست آوردن لوت‌ها باید دشمنان خاصی را از میان بر می‌داشتید. در نهایت Jotunheim  هم یک سرزمین بیابانی بود که تنها نقش ستینگ سکانس پایانی بازی را به عهده داشت و به هیچ عنوان قابل کاوش نبود. حتی با احتساب این سه، باز هم سه سرزمین دیگر باقی می‌مانند که هنوز در God of War 2018 در آن‌ها پای نگذاشته و اصلا در دسترس نبوده‌اند. این سه منطقه عبارتند از Vanaheim ،Svartalfheim و صد البته Asgard. به احتمال بسیار زیاد در نسخه‌ی دوم تمام این مناطق قابل کاوش و در دسترس خواهند بود. با توجه به اتفاقات پیش آمده در نسخه‌ی اول، به نظر می رسد تور (Thor) و فریا (Freya) سخت به دنبال انتقام از کریتوس هستند و در این مورد به خصوص می‌توان پیش بنی کرد که حداقل دو سرزمین واناهایم و ازگارد قطعا ستینگ اصلی نسخه‌ی وم را تشکیل خواهند داد.

God of War
Vanaheim، یکی از سه سرزمینی که احتمالا حضور پرنگی در نسخه‌ی بعدی God of War خواهد داشت

۵- نیو گیم پلاس و محتویات هدیه در هنگام انتشار

نکته ای که در رابطه با بازی God of War 2018 وجود داشت این بود که پس از اتمام بازی دیگر هیچ کاری برای انجام دادن نداشتید. البته شاید شما هم به مانند من به سراغ تروفی‌های باقی مانده و سایر چالش‌های بازی به مانند شکست دادن والکری‌ها رفته باشید تا بتوانید تروفی پلاتنیوم این بازی را کسب کنید اما از آنجایی که God of War 2018 تنها یک مسیر داستانی دارد و بنابراین بر خلاف بسیاری از بازی‌های دیگر حتی با یک بار بازی کردن نیز می‌توانید این بازی را پلات کنید. منظورم این است که اگر شما تنها یک بار بازی را تجربه و در  همان یک بار نیز بازی را پلات کرده باشید دیگر بعد از اتمام بازی هیچ انگیزه‌ای برای شروع دوباره و تجربه‌ی بازی ندارید. اینجاست که بخش نیوگیم پلاس به کمک یک بازی می‌آید و شما می‌توانید با همان تجهیزات و مهارت‌های خود بار دیگر بازی را از ابتدا تجربه کنید و البته در این مسیر تجهیزات و یا حتی رازهای جدید را کشف کنید. متاسفانه بخش نیو گیم پلاس در بازی God of War 2018 سه ماه پس از انتشار این بازی در دسترس قرار گرفت؛ زمانی که دیگر میل و اشتیاق زیادی به تجربه‌ی دوباره‌ی بازی در میان بازی‌بازان وجود نداشت. در هر صورت که سازندگان بخش نیو گیم پلاس را با نسخه‌ی بازسازی شده‌ی God of War‌ آزمایش کرده‌اند دیگر باید به این فکر باشند که God of War 2 یا هر نام دیگری که نسخه‌ی بعدی دارد در هنگام انتشار دارای بخش نیو گیم پلاس باشد.

God of War
تصویری از کاستوم Odysseus در بازی God of War: Ascension؛ وجود کاستوم‌های اضافی به همراه بخش نیوگیم پلاس در هنگام انتشار، می‌تواند تجربه‌ی دوباره‌ی بازی را ارزشمندتر و البته هیجان انگیزتر کند

مورد دیگری که در رابطه با نسخه‌ی بعدی باید حتما به آن توجه شود محتویات اصافی یا به عبارت ساده تر همان کاستوم‌های اضافی است که البته در رابطه با God of War 2018 شاهد آن نبودیم. اگر به خاطر داشته باشید پس از عرضه‌ی بازی God of War 3، کاستوم‌های مختلفی به مانند کاستوم Apollo و یا حتی کاستوم Fear Kratos در دسترس بازی‌بازان قرار گرفتند که قادر بوده تا این کاستوم‌های اضافی را ازاد کرده و با آن‌ها بازی را تجربه کنید. بنابراین در ارتباط با بازی God of war 2018 نیز همینطور است چه چیزی بهتر از اینکه پس از اتمام بازی، کریتوس را در یک کاستوم دیگر به مانند Cod of War ببینیم و بازی را با کاستوم جدید بار دیگر تجربه کنیم.

بحث در ارتباط با نسخه‌ی بعدی God of War بسیار گسترده است و ما تنها به موارد بسیار مختصری در این مقاله اشاره کردیم که می‌تواند از God of War تجربه‌ی بهتر و هیچجان انگیزتری بسازد. پیشتر در مقاله ای تحت عنوان شخصیت‌ها و هیولاهایی که دوست داریم آن‌ها را در بازی God of War جدید ببینیم به طور مفصل صحبت کردیم و اگر به دنبال اطلاعات بیشتر هستید حتما مطالعه‌ی این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنم. به علاوه اگر از جمله بازی‌بازانی هستید که به تازگی با این سری آشنا شده و به دنبال کسب اطلاعات بیشتری هستید مطالعه‌ ماجراجویی کریتوس، زیر ذره‌بین گیمفا | تحلیل داستان و وقایع God of War را به شما پیشنهاد می‌کنم. در نهایت شاید شما هم نسبت به مراحل و چگونگی ساخت بازی God of War 2018 کنجکاو باشید و می‌خواهید بدانید این بازی بزرگ چه مراحلی را برای ساخت خود طی کرده است در این صورت می‌توانید اولین قسمت از آیتم کلوس‌آپ که به پشت صحنه‌ی ساخت بازی God of War اختصاص دارد را با زیرنویس فارسی اختصاصی گیمفا مشاهده کنید.

در نهایت هم از شما درخواست می‌کنم تا نظر خود را نسبت به این مقاله و به طور کلی در رابطه با نسخه‌ی بعدی سری God of War حتما با ما به اشتراک بگذارید.

God of War
Telegram
God of War
Instagram

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *