معماری
خانه / پلی استیشن 5 / سونی با معرفی ویدیویی قدرت پلی استیشن ۵ را به رخ کشید | تریلر

سونی با معرفی ویدیویی قدرت پلی استیشن ۵ را به رخ کشید | تریلر

به تازگی وبلاگ رسمی پلی‌استیشن (PlayStation Blog) پستی را به همراه یک ویدئو منتشر کرده است که در آن توسعه‌دهندگان عناوین نسل نهمی نظر خود را در رابطه با درایو فوق‌سریع SSD و تکنولوژی موتور صدای سه بعدی Tempest کنسول پلی‌ استیشن ۵ مطرح کرده‌اند. در ادامه همراه ما باشید تا علاوه بر تماشای قدرت پلی استیشن ۵ نگاهی به صحبت‌های توسعه‌دهندگان داشته باشیم.

قدرت پلی استیشن ۵

شرکت سونی از ابتدای معرفی کنسول پلی‌ استیشن ۵ تا کنون، مانور تبلیغاتی بسیاری برروی ویژگی‌های منحصر به فرد کنسول و کنترلر نسل نهمی خود در زمینه‌ی تکنولوژی‌های به کار رفته در آن‌ها داده است. مدتی قبل بود که وبلاگ رسمی پلی‌استیشن پستی را منتشر کرد که در آن توسعه دهندگان از چگونگی بهره‌مندی عناوین خود از قابلیت‌های کنترلر DualSense می‌گفتند. حال به تازگی وبلاگ پلی‌ استیشن پست مشابه‌ای را به همراه یک ویدئو منتشر کرده است که این‌بار توسعه‌دهندگان در رابطه با چگونگی بهره‌مندی عناوین خود از قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کنسول پلی‌ استیشن ۵ صحبت می‌کنید. شما می‌توانید ویدئویی را که وبلاگ پل ی‌استیشن در رابطه با این موضوع منتشر کرده است را مشاهده کنید.

قدرت پلی‌ استیشن ۵

 

در ادامه شما می‌توانید متنی را که وبلاگ رسمی پلی‌استیشن در رابطه با این موضوع منتشر کرده است را مشاهده کنید.

 

درایو SSD فوق سریع کنسول پلی‌ استیشن ۵

برایان هورتون (Brian Horton)، مدیر نوآوری بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales:

SSD فوق سریع کنسول پلی‌ استیشن ۵ به ما این اجازه را خواهد داد تا علاوه بر صرف زمان بسیار کم برای فست-ترول (Fast-Travel)های داخل بازی، شاهد جزئیات بیشتری در داخل محیط‌های بازی باشیم. این قابلیت باعث می‌شود جهان بازی ما از هر زمان دیگری باثبات‌تر و زیباتر به نظر برسد و این تازه اولین استفاده‌های ما از این ویژگی است. مطمئناً طی سال‌ها این ویژگی کاربردهای بسیار بیشتر و موثرتری در توسعه‌ی آثار ما خواهد داشت.

گاوین مور (Gavin Moore)، مدیر نوآوری استودیو‌ی ژاپن سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی (صحبت در رابطه با عنوان Demon’s Souls):

به عنوان یک توسعه‌دهنده (عنوان Demon’s Souls) باید بگویم که بازی‌سازان در حال تغییر رفتار و ایده‌های خود نسبت به چگونگی استفاده از سرعت سرسام‌آور درایو SSD هستند. اینکه شما پس از هربار کشته شدن، بلافاصله به بازی برگردید تا انتقام خون خود را بگیرید بسیار لذت بخش خواهد بود.

متیاس انگسترم (Mattias Engstrom)، کارگردان بازی HITMAN III:

سری عناوین Hitman همواره سعی داشته‌اند تجربه‌ای عظیم و سندباکس را در مناطق گسترده به بازی‌بازان ارائه دهند. یکی از مواردی که بازی‌بازان به دفعات هنگام تجربه‌ی نسخه‌های گوناگون فرنچایز Hitman از آن استفاده می‌کنند، قابلیت ذخیره سازی و برگزاری سریع است. حال به لطف این ویژگی کنسول پلی‌استیشن ۵ این امر در چشمب به هم زدن صورت خواهد گرفت و بازی‌بازان را همواره در جریان گیم‌پلی بازی نگه خواهد داشت.

نیل هیل (Neil Hill)، رهبر برنامه‌نویسان بازی Far Cry 6:

درایو SSD یکی از ویژگی‌هایی خواهد بود که بازی‌ها را به صورت کلی دچار دگرگونی خواهد کرد. من معتقدم در آینده عناوین خلاقانه و جهان باز بسیاری را خواهیم دید که درایو SSD به صورت کامل نحوه‌ی طراحی محیط و مراحل آن‌ها را تغییر داده است.

اری ارنبورنسن (Ari Arnbjornsson)، رهبر برنامه‌نویسان بازی Returnal:

انتظاری که من دارم این است که توسعه‌دهندگان پس از گذشت مدتی از انتشار SSD، به مرور شروع به درک و یادگیری انجام کارهایی با این درایوها کنند که در نگاه ابتدایی به آن‌ها حتی از ذهن‌شان هم عبور نمی‌کرد. هنگامی که از هردو دیدگاه توسعه‌دهنده و بازی‌باز به این موضوع نگاه می‌کنم، شگفت‌زده خواهم شد.

مارکوس اسمیت (Marcus Smith)، مدیر نوآوری استودیوی اینسومنیاک گیمز (Insomniac Games):

خوش‌بختانه بازی‌بازان توانستند در دمویی که ما از گیم‌پلی بازی Ratchet & Clank: Rift Apart به نمایش گذاشتیم، تحولاتی را که درایو SSD می‌تواند در ساخت یک بازی ایجاد کند، مشاهده کنند. این ویژگی به صورت اساسی فرایند تفکر ما در رابطه با تمام طراحی‌های بازی را به طور کلی دگرگون خواهد کرد و همه‌ی این‌ها تنها به وسیله‌ی پلی‌استیشن ۵ امکان پذیر خواهد بود.

تکنولوژی موتور صدای سه بعدی Tempest

مثایز دی جانگ (Mathijs de Jonge)، مدیر نوآوری استودیوی گوریلا گیمز (Guerrilla Games):

اکنون بازی‌بازان قادر خواهند بود با تکنولوژی موتور صدای سه بعدی Tempest کنسول پلی‌استیشن ۵، مکان دقیق تمامی منابع صوتی را شناسایی کنند و در هنگام مبارزات بدون نگاه کردن به پشت سر خود، مکان دقیق دشمنان خود را شناسایی کنند.

جان تکوچی (Jun Takeuchi)، مدیر اجرایی تولید بازی Resident Evil Village:

تکنولوژی صوتی مطمئناً یکی از بزرگ‌ترین تحولات نسل جدید کنسول‌ها خواهد بود که با استفاده از کنسول پلی‌استیشن ۵ تجربه خواهیم کرد. من فکر می‌کنم یکی از تمرکزهای ویژه‌ی تکنولوژی صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵ برروی بازی‌های ترسناک است. نکته‌ی کلیدی این تکنولوژی آن است که برای بهره‌مندی از این ویژگی، بازی‌بازان تنها به یک هدفون ساده نیازمندند و این در حالی است که در گذشته بازی‌بازان برای دریافت تجربه‌ای مشابه، نیاز به پرداخت هزینه‌ی هنگفتی بودند.

هری کروگر (Harry Krueger)، کارگردان بازی Returnal:

صدای سه بعدی تکنولوژی بسیار هیجان‌انگیزی است زیرا به واسطه‌ی آن اکنون می‌توانیم از هر زمان دیگری دقیق‌تر منابع صوتی را دنبال کنیم. این ویژگی مخصوصاً برای بازی‌های تیراندازی سرعتی بسیار تأثیر گذار خواهد بود ، زیرا با رد شدن تیر از کنار شخصیت اصلی، بازی‌بازان قادر خواهند بود تا جهت شلیک و همین‌طور فاصله‌ی منبع شلیک را شناسایی کرده و به سرعت واکنش‌های لازم را نشان دهند.

جورجن کتسمن (Jurjen Katsman) رئیس استودیو‌ی کریستال داینامیکس (Cristal Dynamics) در رابطه با بازی Marvel’s Avengers:

سال‌هاست که توسعه‌دهندگان توانستند جهانی سه بعدی را در بازی‌های ویدئویی خلق کنند و این در حالی است که تا نسل هشتم کنسول‌ها صدایی که بازی‌بازان می‌شنیدند حالتی دو بعدی داشتند. اما اکنون به لطف تکنولوژی صدای سه بعدی کنسول پلی‌استیشن ۵، بازی‌بازان قادر خواهند بود به واقعی‌ترین حالت ممکن صدای اطراف شخصیت مرد آهنی هنگام پرواز کردن و یا هالک هنگام غرش کردن و… را به واقعی‌ترین حالت ممکن با استفاده از تکنولوژی Tempest بشنوند و همه‌ی این‌ها در حالی است که بازی‌بازان هیچ نیازی به خرید سیستم‌های استریو ندارند.

طبق اطلاعاتی که تا کنون شرکت سونی منتشر کرده است، انتظار می‌رود کنسول پلی‌ استیشن ۵ در تعطیلات سال ۲۰۲۰ (آبان-آذر ۱۳۹۹) به بازارهای جهانی عرضه شود.

Telegram/giftcardbaz
Telegram/giftcardbaz
Instagram>gfitcardbaz
Instagram>gfitcardbaz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.