معماری
خانه / اخبار بازی / بازی Death Stranding توسط تیمی ۸۰ نفره ساخته شده است

بازی Death Stranding توسط تیمی ۸۰ نفره ساخته شده است

هیدئو کوجیما (Hideo Kojima)، کارگردان بازی Death Stranding در ادامه صحبت‌های خود در رابطه با بازی جدیدش، از روند تولید و جزئیات کار می‌گوید. نام مشهوری که در عرصه بازی‌های ویدیویی، با مجموعه‌ مهمی مانند بازیMetal Gear Solid  شناخته می‌شود، اکنون در جریان توسعه یکی از عناوین موردانتظار آینده دنیای بازی‌ها قرار دارد و در آخرین مصاحبه خود، اطلاعات قابل توجهی از جزئیات ساخت این بازی به ما می‌دهد.

بازی Death Stranding
بازی Death Stranding

 هیدئو کوجیمایی که پس از جدا شدن از کمپانی کونامی در سال ۲۰۱۵، به ساخت استودیوی مخصوص به خود، با نام Kojima Productions  پرداخت و پس از آن، بلافاصله به دنبال موتور بازی‌سازی جدید نیز بود. بنابراین، پس از همکاری با استودیوی سازنده بازی Horizon Zero Dawn یعنی Guerrilla Games، از موتور مورد استفاده در این بازی با نام  Decima Engine استفاده کرد.

در حالی که به نظر می‌رسد، ساخت یک بازی پرهزینه و شلوغ به این سبک، نیازمند حضور تعداد زیادی متخصص و نیروی کار، و البته زمان زیاد و ایده‌های پرشمار است، اما کوجیما این معادلات را به هم می‌زند و برخلاف تصور ما، در مصاحبه‌ای که اخیراً با وب‎‌سایت GameSpot انجام داده به موارد غافلگیرکننده‌ای درباره اینکه مدت زمان اتمام پروژه ساخت بازی چه مقدار بوده و جزئیات کار اشاره کرده است. در ادامه، کوجیما از این گفت که برخلاف روند ساخت بازی Metal Gear Solid V، در ساخت بازی Death Stranding تیم سازنده نگران موتور بازی‌سازی نبودند و علاوه بر آماده بودن بسیاری از پیش‌نیازها، یک تیم توسعه‌دهنده کوچک‌تر نیز به کمک آمده بودند. اما با توجه به همه تفاوت‌ها، روند ساخت بازی Death Stranding تنها سه سال، و با حضور یک تیم ۸۰ نفره شکل گرفته است.

به کمک مترجم و رئیس بخش بازاریابی استودیو، آکی سایتو ((Aki Saito کوجیما در ادامه گفت:

    درباره من اشتباه فکر نکنید! من همیشه کارهایم را سریع انجام می‌دهم؛ تا آنجا که گاهی از خودم می‌پرسم که آیا واقعاً سه سال شد؟ اکنون من نمی‌توانم اطلاعاتی از کمپانی سونی منتشر کنم. این پروژه امکان داشت ۸  الی ۱۰  سال طول بکشد. بازی Cyberpunk به مدت ۸ سال در حال توسعه است. من این بازی را در سه سال ساختم. برای ساخت بازی Metal Gear Solid V، من مدت زمان بیشتری نیاز داشتم چراکه در ابتدا، باید یک موتور بازی‌سازی جدید می‌ساختم.
    اگر قرار باشد تا به همان سه یا چهار سال گذشته بازگردیم، می‌دیدیم که من از همان زمان روی طراحی و کیفیت بازی حساسیت ویژه‌ای داشتم و تلاش زیادی می‌کردم. هر روز، هر ساعت، من تصمیم می‌گیرم که الان چه کنیم. راست یا چپ؟ و با خودم می‌گفتم که من درباره آن فکر می‌کنم یا اینکه به باقی اعضای تیم می‌گفتم: «بیایید با یکدیگر درباره این موضوع فکر کنیم.» یا اینکه تصمیمی را مورد بررسی قرار می‌دادم. به همین دلیل من همیشه اطلاعات زیادی درباره بازی‌هایم منتشر نمی‌کنم چراکه پس از آن باید ساعت‌ها به پیام‌ها و ایمیل‌ها پاسخ بدهم. این کاری است که در زمان استراحت در خانه انجام می‌دهم.

    یکی از دلایلی که من را در کار خیلی سریع می‌کند این است که من همه کارهای طراحی، برنامه‌ریزی‌ها و ساخت را انجام می‌دهم و این‌ من را مجبور می‌کند که سریع باشم. ما مانند باقی تیم‌ها نبودیم که برای مثال، یک گروه طراحی باس‌فایت‌ها و مبارزات را برعهده بگیرند، و یک گروه دیگر کات‌سین‌ها را طراحی کنند. در این حالت، همه چیز کمی به‌هم‌ریخته است وقتی درنهایت بخواهید همه این تکه‌ها را به همدیگر بچسبانید. تیم ما برخلاف باقی تیم‌ها که معمولاً ۳۰۰ یا ۶۰۰  نفر هستند، ۸۰  نفر است و به همین دلیل است که ما به زمان زیادی برای ساخت بازی نیاز نداشتیم

 

قابل توجه است که با این تعداد از اعضا در تیم سازنده و این  زمان کم، هیدئو کوجیما و تیم او موفق به ساخت یک بازی پرهزینه و موردانتظار مانند بازی Death Stranding شده‎‌اند. و با توجه به محیط آزاد بازی و گیم‌پلی و تکنولوژی استفاده شده در آن، طرفداران می‌توانند به خوبی ببینند که تا چه اندازه همه چیز به خوبی پیش رفته که بازی تنها با فاصله زمانی دو ماه پس از معرفی استودیوی جدید، معرفی شد.
بازی Death Stranding قرار است که در تاریخ پنج‌شنبه  ۱۶آبان ۱۳۹۸ مصادف با ۸ نوامبر  ۲۰۱۹ به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن ۴ منتشر شود.

بازی Death Stranding
Telegram
بازی Death Stranding
Instagram

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *